fallback

Кои са най-караните мотоциклети в България през 2023?

За разлика от леките коли, тук японските марки доминират смазващо над германските

При леките автомобили в България германските марки имат тотално превъзходство - само регистрираните Volkswagen са повече от всички японски марки, взети заедно. При мотоциклетите обаче е точно обратното, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, която удобно съвпада със започващия в петък софийски мотосалон (Moto Expo в Арена София, 20-23 април).

По актуализирани данни към началото на април 2023 първите четири от петте най-популярни марки мотоциклети са японски, с общ дял над 57% (21.9% - Honda, 17.5% - Yamaha, 11.2% - Suzuki, 6.5% - Kawasaki). За три години японците са увеличили пазарния си дял общо с 2%. .

В България все още има, поне според регистрациите в МВР, доста оцелели съветски антики като "Днепър"   

Общо у нас с действаща регистрация са 133 570 мотоциклета (с над 17,000 повече, отколкото през 2020 година), и още 1172 мотоциклета с кош (от които четири пети са съветски ИЖ). В тази бройка не се включват мотопеди, триколки, четириколки и ATV. Разбира се, трудно е да се каже каква част от регистрираните са все още в движение, и каква са отдавна претопени или ръждясващи в нечий заден двор. Статистиката отчита доста голям брой машини от епохата на социализма - 1810 мотопеда и 412 мотоциклета "Балкан", 167 бройки от съветските "Днепър" и 81 бройки "Урал" (и двете - следвоенни копия на старото BMW R71), 181 бройки "Восход" и, разбира се, 971 чешки Jawa.

Интересът към по-луксозните марки расте в последните три години - 39% ръст за Moto Guzzi (на снимката), 36% за Ducati, почти 68% за Triumph           На другия полюс, при по-луксозните съвременни мотоциклети, числата очаквано са по-скромни. По българските пътища се движат 1066 бройки Ducati, 556 Triumph и 223 Moto Guzzi.      30-те най-популярни марки мотоциклети в България:

        * Статията е актуализирана с данни на МВР към 1 април 2023

   

fallback
  • #42
    Ийст Енд ( преди 1 година )
    Първото нещо на което си спомням ме возеха беше Ковровец.заклещен между вуйчо и гаджето му. Първото нещо което карак като ученик в гимназията беше Мото Гуци 50сс. Голяма тръпка е но сега се моля богу само зет ми да не качи внука ми на на неговия Триумф и да не се започне историята пак.
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    "Над 32% ръст в регистрациите на легендарната американска марка у нас за последните три години. " - Хелс Ейнджълсите взеха се въдят, кво да кажа ...
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Вчера по Искърското дефиле имаше една такава групичка от тези които искат да ги пазят, с изпреварвания по завоите и тем подобни.
  • #39
    Въпрос ( преди 1 година )
    А къде е "Индиан"? Имат вносител с магазин за аксесоари до Околовръстното в София и правят редовно партита. Страхотни машини и казват че се купуват.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Първата ми моторетка беше Карпати. Бях на 14 и я карах само на село без регистрация и книжка. Тогава по селата почти никой не си регистрираше мотора. Нямаше почти никакво движение и си карахме на воля. От там се запалих по моторите и до ден днешен не съм спирал да карам. Разбира се вече с нужната категория и регистриран мотоциклет. Ако някой реши да си купува Карпати, ако има все още останали в движение да не го прави. Повече ще го ремонтира, отколкото ще го кара.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Не се карайте! Каква е марката или модела са само подробности. Важното е да е на 2 колела. Усещането, тръпката и адреналина са съвсем други, когато караш мотор. Всеки трябва да опита поне веднъж. Естествено безопасно и не на пътя, ако няма А-кат. Има школи за мотористи. Плащате си за 1 час с инструктор и готово. Може и с приятел на полигон, но е по-опасно, обаче е без пари. Вие си преценяте, но задължитолно опитайте. Едва ли ще съжалявате, а после сигурно ще поискате да искарате А-кат.
  • #36
    Моториста ( преди 1 година )
    Поздравявам екипа на медията за статията. Пущайте повече материали за мотоциклети. Затопли се времето и мотористите сме вече на пътя и все повече стават за радост на всички. Да не забравяме че с мотор не правиш задръствания и пътуваш доста по икономично и бързо спрямо другите. Също така призовавам колегите да карат разумно и безаварийно. Да не правят келешки изпълнения и да увеличават статистиката с инциденти. Призовавам водачите на коли да пазят мотористите и да не предизвикват умишлено ПТП.
  • #35
    Моториста ( преди 1 година )
    Забравих да спомена също така на Хонда поддръжката и частите са най евтини и се намират лесно навсякъде. За БГ най опитимален вариант е Хонда. Ако имате голям бюджет си вземате Харлей и изобщо не го мислите. Определено ще изпъквате с машината си но това си има и цена. Също ще трябва и много да внимавате защото много ги крадат. Оставиш ли го без надзор за 5 мин и мотора изчезва. Дори и в гараж да го държите не е сигурно. Разбиват гаражи и ги крадат ако са ви проследили и набелязали за удар.
  • #34
    Моториста ( преди 1 година )
    От моя опит с моторите че Хонда са най здрави и икономични. Като цяло ако на някой му трябва здрав мотор японските са за предпочитене пред останалите. БМВ са също добри но от по старите. Новите им модели са с двигатели произведени в Китай и много собственици се оплакват че имат проблеми с тях. Ремонтите и частите са много скъпи. КТМ са също скъпи и трошлови. Част от тях ги сглобяват в Китай. От италианските Дукати са ок но са големи лами с горивото. Харчат колкото кола но и вървят доста.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Не карам second hand нито мотори, нито коли. Това означава ли, че не съм в България или нещо друго значи според твоята теория?
fallback
Последни