fallback

Кои са най-караните мотоциклети в България през 2023?

За разлика от леките коли, тук японските марки доминират смазващо над германските

При леките автомобили в България германските марки имат тотално превъзходство - само регистрираните Volkswagen са повече от всички японски марки, взети заедно. При мотоциклетите обаче е точно обратното, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, която удобно съвпада със започващия в петък софийски мотосалон (Moto Expo в Арена София, 20-23 април).

По актуализирани данни към началото на април 2023 първите четири от петте най-популярни марки мотоциклети са японски, с общ дял над 57% (21.9% - Honda, 17.5% - Yamaha, 11.2% - Suzuki, 6.5% - Kawasaki). За три години японците са увеличили пазарния си дял общо с 2%. .

В България все още има, поне според регистрациите в МВР, доста оцелели съветски антики като "Днепър"   

Общо у нас с действаща регистрация са 133 570 мотоциклета (с над 17,000 повече, отколкото през 2020 година), и още 1172 мотоциклета с кош (от които четири пети са съветски ИЖ). В тази бройка не се включват мотопеди, триколки, четириколки и ATV. Разбира се, трудно е да се каже каква част от регистрираните са все още в движение, и каква са отдавна претопени или ръждясващи в нечий заден двор. Статистиката отчита доста голям брой машини от епохата на социализма - 1810 мотопеда и 412 мотоциклета "Балкан", 167 бройки от съветските "Днепър" и 81 бройки "Урал" (и двете - следвоенни копия на старото BMW R71), 181 бройки "Восход" и, разбира се, 971 чешки Jawa.

Интересът към по-луксозните марки расте в последните три години - 39% ръст за Moto Guzzi (на снимката), 36% за Ducati, почти 68% за Triumph           На другия полюс, при по-луксозните съвременни мотоциклети, числата очаквано са по-скромни. По българските пътища се движат 1066 бройки Ducati, 556 Triumph и 223 Moto Guzzi.      30-те най-популярни марки мотоциклети в България:

        * Статията е актуализирана с данни на МВР към 1 април 2023

   

fallback
  • #12
    ( преди 4 години )
  • #11
    Докера ( преди 4 години )
    Рокера, вместо да дава акъл, би могъл да поработи по-усилено, и да си позволи нещо по-вълнуващо. Хонда наистина неслучайно е на върха - достъпна е като цена. По същата причина тойота и фолксваген продават повече коли от Ферари. По-хубави ли са? Няма нужда да отговаряте
  • #10
    Пешо Моториста ( преди 4 години )
    До Рокера:Пак да питам, с моите скромни 20 часа на мотор миналата седмица: хондите са супер, ок, на върха са, но кои хонди, в коя държава и на кой връх? Случаен пример - в Нова Зеландия най-продаваният голям мотор за миналата година не е хонда. *** ли са новозеландците? Защо изобщо съществуват други марки? Това да си фен на клас мотори (писта, крос, турър, къстъм) го разбирам, да си фен на конкретен модел - да, фен на марка във всяка една категория - не.
  • #9
    Рокера ( преди 4 години )
    Повечето коментиращи сте виждали мотор само на снимка и дори не сте се возили, но сте чували нещо. Първо ви препоръчвам да изкарате А-категория, да почнете да си купувате и да карате мотори. Много да карате и сами да се занимавате с поддръжката им. Сменете няколко марки и тогава елате да ръсите мозъци кое, как и защо. Между другото само да ви кажа, че не случайно Хонда в продължение на 60 г. е на върха.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Hoooondaaaaa....
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    За познавачите машината е Мото Гуци. Господството на Хонда е по шосетата на Индия
  • #6
    RD ( преди 4 години )
    От един познат съм чувал BMW, после Триумф и КТМ. След това идват японските машини, които също са добри. Най-зле е Кавазаки, като качество, иначе върви :)
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Ем зетките си вървят и до ден днешен. Добре проектирани, семпли, лесни за поддръжка. Не знаех, че Сузуки са стартирали с ноу хау от тях, но обяснява много неща
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    MZ и Simson си бяха мечтата на много хора. Съседът има и двата и не ги спира. Единият го ползва из селого , а с другия за по-дълги разтояния.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-великият мотор явно е бил BMW R71, щом и 50 години по-късно руснаци, източногерманци, чехи и даже българи му правеха копия :D
fallback
Последни