fallback

Защо карането само в града е проблем за дизелите?

Режим само с кратки пътувания - под 10-15 км - се отразява зле на прословутия DPF

Много хора бяха принудени от извънредните мерки да работят от вкъщи и в последните месеци доста по-рядко са използвали колата си. Има най-различни полезни методи да се погрижите за нея през това време. Но собствениците на модерни дизели трябва да имат и допълнително едно наум заради прословутия DPF, или филтър за твърди частици.

Ако това е обичайната гледка зад автомобила ви, няма какво да се тревожите за своя DPF филтър.  Да му мислят другите, които го вдишват     По данни на КАТ дизелът е най-разпространената форма на задвижване в България, с над 1.3 милиона леки автомобила с такива двигатели. Разбира се, повечето от тях датират отпреди масовото въвеждане на DPF. На други хитрите собственици са го отстранили ръчно, макар да е задължителен, защото така понижават разхода и си спестяват солидната инвестиция в подмяната му. Трети пък са лишени от филтрите си от крадци, защото някои от вложените в DPF метали носят добри пари от вторични суровини.         Заради вложените ценни метали, като платина, филтрите за твърди частици са доста скъпи. Затова и кражбите не са рядкост       Дори и така остават внушителен брой автомобили с действащ филтър за твърдите частици. Опитните собственици знаят, че той елиминира саждите от отработилите газове, но постепенно сам се изпълва с тях и престава да работи ефикасно. За да удължат работата му, производителите са предвидили специални режими на работа на автомобила - когато дойде време, колата влиза в по-високи обороти (над 2500 об/мин), за да повиши температурата и натрупаните във филтъра сажди да изгорят.

Този процес обаче е невъзможен при кратки градски пътувания от по 10-20 минути. Ако автомобилът се кара само в такъв цикъл, регенерацията на филтъра не се случва и той се затлачва окончателно. При по-модерните автомобили компютърът влиза в авариен режим и или няма да можете да се движите, или ще имате неприятен лимит на скоростта и ускорението. Цената за подмяна на филтъра e стотици, а често дори и хиляди евро. Има някои варианти за почистване, но и те не са от евтините.       Така изглежда задръстен със сажди филтър за твърди частици       За да се избегне това, експертите от организацията IGA препоръчват периодично да правите по-дълги пътувания с колата, ако е възможно. Но ако не е, поне избягвайте кратките дистанции (под 15-20 км) и ползвайте алтернативен транспорт.

Впрочем подобен проблем имат и бензиновите автомобили, произведени през последните две години - заради новите изисквания на ЕС те са оборудвани с GPF, или филтър за твърди частици за бензинови двигатели. При него обаче саждите са по-малко и съответно рискът от запушване е доста по-нисък.

 

fallback
  • #23
    ивчо ( преди 4 години )
    е по голяма измишльотина не намерихте ли
  • #22
    к. к. ( преди 4 години )
    Човекът е най-голям замърсител! Ерго, трябва да изчезне... Това ли се опитват да ме накарат да приема зелените хунвейбини? 100 тояги на голо са малко за тая пасмина...
  • #21
    Тезей ( преди 4 години )
    Чета и се учудвам, на мнението на определени хора, които разбират толкова малко за творението на Рудолф Дизел.
  • #20
    mominski_g@abv.bg ( преди 4 години )
    Който не може да си поддържа автомобила просто не трябва да го притежава. А иначе е вярно че някои биха отишли с него и до тоалетната ако имаха възможност.
  • #19
    Дядо Мраз ( преди 4 години )
    Стига сте плямпали глупости цялата индустрия и икономика се крепи на двг и по конкретно на дизела! Да изреждам ли тирове,кораби,селско стопанство,самолети защото и киросина е почти дизел и каква всичко да спре ли! Ми дайте да се връщаме в камената ера и всичко да приключи айде със здраве това замърсява и онова замърсява то и човека замърсявя ама кой му търси отговорност.........Пласмасата не замърсява ли найлоновите торби айде по сериозно!!!
  • #18
    До осмият ( преди 4 години )
    *** те много датчици имат фолкслегените, най-различни, и все точни....
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    зависи, дизеловите китайски Yutong си пушат юнашки. Новите MAN - не
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    ВИжте разликата м/у по-новите автобуси от градския транспорт и ги сравни с "Икарус" -ите харчат по-малко и ги няма кълбетата дим.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Ей тоя задръстен от сажди филтър на третата снимка - като няма ДПФ, същото това нещо финишира в белия дроб. Само дето той не може да се почиства
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    #13 Кво евро 3 ве? Ти в ред ли си в главата.? Не си ли виждал новите нафтови печки евро 5 и 6 как димят по светофарите или по Витиня, като катерят баирите? Всичките са едни големи ***-на, но задкормилните са най-големите.
fallback
Последни