Новите екологични изисквания най-вероятно ще заличат категорията hot hatch - дори Ford Focus RS вече бе потвърден като една от първите жертви.
Но истината е, че тази категория всъщност отдавна вече е мъртва. Днешните Megane R.S., Leon Cupa или Civic Type R са много впечатляващи машини, няма спор. Но те нямат много общо с оригиналната идея на хот хеча, която бе да вземеш един обикновен хечбек и да го направиш по-забавен и по-бърз. Първите такива коли бяха леки, пъргави, практични и преди всичко - достъпни като цена. Днешните са тежки, все по-сложни, твърде неудобни за семейни нужди, и накрая струват колкото премиум модели.
Това е добър повод да си спомним времето, когато мъжете бяха истински мъже, жените бяха истински жени, а хот хечовете бяха истински хот хечове. Да си спомним 80-те години. А ако хот-хечовете не ви стигат, вижте и 20-те най-велики спортни автомобила с други конструкции в линка под статията.
Най-великите хот хечове на 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
Скромната обикновена Delta бе преобразена в един от най-желаните автомобили изобщо благодарение на задвижване на четирите колела и двулитров турбомотор. Мощността започна от 182 коня при ранните модели и стигна до 212 при късните Evo II версии. Прибавете това към блестящо балансираното шаси, и ще разберете защо през 80-те почти нямаше кола, която да се опъне на този италиански хеч по пътищата. И в ралитата, където Delta спечели шест поредни конструкторски титли и три при пилотите.