Новите екологични изисквания най-вероятно ще заличат категорията hot hatch - дори Ford Focus RS вече бе потвърден като една от първите жертви.
Но истината е, че тази категория всъщност отдавна вече е мъртва. Днешните Megane R.S., Leon Cupa или Civic Type R са много впечатляващи машини, няма спор. Но те нямат много общо с оригиналната идея на хот хеча, която бе да вземеш един обикновен хечбек и да го направиш по-забавен и по-бърз. Първите такива коли бяха леки, пъргави, практични и преди всичко - достъпни като цена. Днешните са тежки, все по-сложни, твърде неудобни за семейни нужди, и накрая струват колкото премиум модели.
Това е добър повод да си спомним времето, когато мъжете бяха истински мъже, жените бяха истински жени, а хот хечовете бяха истински хот хечове. Да си спомним 80-те години. А ако хот-хечовете не ви стигат, вижте и 20-те най-велики спортни автомобила с други конструкции в линка под статията.
Най-великите хот хечове на 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
205 GTI тежеше под 900 килограма и ускоряваше от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди - добро постижение даже сега, а тогава бе само на секунда от онова на BMW M3.
Тази физика на манекенка се усещаше най-много в завоите, където 205 беше фантастично пъргаво. Даже прекалено за някои - много юпита от 80-те разлюбиха колата, след като тя ги бе прекарала заднишком през крайпътен гъсталак. Но сега, обута с модерни гуми, 205 GTi губи страховития си характер и остават само пъргавината и обратната връзка, каквито нито една днешна кола не може да предложи.