Новите екологични изисквания най-вероятно ще заличат категорията hot hatch - дори Ford Focus RS вече бе потвърден като една от първите жертви.
Но истината е, че тази категория всъщност отдавна вече е мъртва. Днешните Megane R.S., Leon Cupa или Civic Type R са много впечатляващи машини, няма спор. Но те нямат много общо с оригиналната идея на хот хеча, която бе да вземеш един обикновен хечбек и да го направиш по-забавен и по-бърз. Първите такива коли бяха леки, пъргави, практични и преди всичко - достъпни като цена. Днешните са тежки, все по-сложни, твърде неудобни за семейни нужди, и накрая струват колкото премиум модели.
Това е добър повод да си спомним времето, когато мъжете бяха истински мъже, жените бяха истински жени, а хот хечовете бяха истински хот хечове. Да си спомним 80-те години. А ако хот-хечовете не ви стигат, вижте и 20-те най-велики спортни автомобила с други конструкции в линка под статията.
Най-великите хот хечове на 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
Жизнените 1.8-литрови мотори, които в един момент получиха и по 16 клапана, го правеха достатъчно бърз, но в същото време този GTI си оставаше рафиниран и лесен за каране като всеки друг Golf. И макар в дизайна да имаше достатъчно елементи, които да го отличават, като общо излъчване той си оставаше дискретен и ненатрапчив: добра комбинация, когато искате колата едновременно за забавление и за да вози децата до училище.