Първото серийно електрическо MINI в историята вече се продава официално и в България. Моделът Cooper SE, с 32.6-киловатчасова батерия и пробет от 234 км по новия тестов цикъл WLTP, започва от 63 900 лева, което го прави един от най-достъпните електромобили на пазара у нас. Броят на поръчките до момента почти е надхвърлил квотата за България през тази година, съобщиха дилъри пред Automedia.bg. Цената надхвърля само с 450 лева тази на върховия бензинов модел MINI John Cooper Works. Разликата с бензиновия Cooper S е 12 000 лева.
Cooper SE, чиято световна премиера бе миналото лято в Ротердам, ползва технологиите от вече познатото BMW i3 S. Мощността му е еквивалентна на 184 конски сили, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.3 секунди, а от 0 до 60 км/ч - 3.9 секунди. Максималният въртящ момент е 270 Нм.
Eлектрическото MINI има и две степени на рекуперация на спирачната енергия. При по-тежката то на практика се управлява като автомобил с един педал - щом отпуснете газта, започва да спира.
Технологично Cooper SE е близък до BMW i3 S, но с доста по-различни динамични настройки
На бързите 50-киловатови зарядни станции батерията може да се попълни до 80% само за 35 минути, а до 100% - за под час и половина. Компанията предлага и стенни зарядни устройства за дома, които се нуждаят от между 3.2 часа (при 11 кВт) и 4.2 часа (при 7.4 кВт) за постигане на пълния капацатитет. Зареждането до 80% отнема съответно 2.5 и 3.2 часа.
Volkswagen eUp! - 44 508 лв Renault Zoe - 57 999 Peugeot e-208 - 61 846 MINI Cooper SE - 63 900 Hyundai Kona EV - 66 870 Nissan Leaf - 71 090 Kia Soul EV - 75 996 |
При това батерията остава стабилна през целия си жизнен цикъл и губи съвсем малко капацитет с течение на времето, дори и ежедневно да ползвате бързо зареждане, увери ни ръководителят на работата по задвижването Михаел Краус при представянето на модела за Централна и Югоизточна Европа. Гаранцията на батерията е 6 години или 150 000 километра.
Електромобилът има допълнителна термопомпа за надеждно отопление, както и нов приборен панел. Теглото му е с около 145 кг по-високо от това на бензиновата версия, но според инженерите на MINI това се компенсира от чувствително по-ниския център на тежестта.
Благодарение на по-ниския център на тежестта и специално настроеното кормилно устройство, електромобилът се държи като "истинско MINI", уверяват създателите му
В стартовото ниво оборудването включва навигация с интернет свързаност, Bluetooth и USB, с Аpple CarPlay съвместимост, кожен мултифункционален волан, автоматичен климатик, спортни седалки, автоматични LED светлини, отопляеми дюзи на чистачките, вентилирани предни спирачки и алуминиеви джанти (специални за модела), както и цвят металик.
Вижте как изглежда отвътре Cooper SE в галерията: