Това са два модела, които дори не се предлагат официално в България. Да не говорим, че при цена на по-евтиния от двата, надхвърляща 135 средни работни заплати у нас, едва ли можем да очакваме да станат масови.
Но въпреки това двубоят между Tesla Model S и Porsche Taycan е един от най-интригуващите в съвременния автомобилен свят, и даже според мнозина може да се окаже решаващият за бъдещето на автомобила.
Журналистите от американското издание Car & Driver са сред първите, получили шанс да сравнят пълноценно двата модела. Ето какво откриват те.
Крайната оценка: в полза на Tesla
"Ако преценяваме само от шофьорското място, Taycan e по-добрата кола. Тя напълно покрива по-високите очаквания, свързани с марката, доказва обхвата си в реални условия, и вдига летвата за електромобилите в няколко отношения. Но цената винаги е фактор, а в този случай - непреодолим", отбелязват авторите.
Освен при цената, където Model S получава максималните 20 точки срещу 4 за Taycan, Теслата печели и в графи като "комфорт на задната седалка", "пространство на задната седалка", "товарен обем" и "ергономичност".
Така крайният резултат е 211 точки за Model S срещу 199 за Taycan.
"Ако преценяваме само от шофьорското място, Taycan e по-добрата кола. Тя напълно покрива по-високите очаквания, свързани с марката, доказва обхвата си в реални условия, и вдига летвата за електромобилите в няколко отношения. Но цената винаги е фактор, а в този случай - непреодолим", отбелязват авторите.
Освен при цената, където Model S получава максималните 20 точки срещу 4 за Taycan, Теслата печели и в графи като "комфорт на задната седалка", "пространство на задната седалка", "товарен обем" и "ергономичност".
Така крайният резултат е 211 точки за Model S срещу 199 за Taycan.