Това са два модела, които дори не се предлагат официално в България. Да не говорим, че при цена на по-евтиния от двата, надхвърляща 135 средни работни заплати у нас, едва ли можем да очакваме да станат масови.
Но въпреки това двубоят между Tesla Model S и Porsche Taycan е един от най-интригуващите в съвременния автомобилен свят, и даже според мнозина може да се окаже решаващият за бъдещето на автомобила.
Журналистите от американското издание Car & Driver са сред първите, получили шанс да сравнят пълноценно двата модела. Ето какво откриват те.
Усещане и возия: Porshe
"Зад волана, усещането за спортна кола само се затвърждава. Taycan се чувства невъзможно солиден и вдъхващ доверие... Типичното усещане за Porsche, и огромна похвала за една машина, която тежи 2376 кг", пише C&D, като подчертава прецизния и с добра обратна връзка волан, а и много комфортната возия въпреки 21-цоловите джанти.
За Model S казват: "мудно управление, размерите и теглото се усещат". С подмяната на окачването качеството на возията се е подобрило, но воланът е доста по-бавен и не дава особена обратна връзка. "Model S е по-скоро компетентен, отколкото забавен, и колкото повече го натискаш, толкова по-малко впечатляващ става", пише тестващият.
Спирачките и на двата модела търпят критики: тези на Model S влизат в авариен режим само след няколко резки спирания, а тези на Taycan са "по-недиректни и непредсказуеми", отколкото в обикновено бензиново Porsche.
"Зад волана, усещането за спортна кола само се затвърждава. Taycan се чувства невъзможно солиден и вдъхващ доверие... Типичното усещане за Porsche, и огромна похвала за една машина, която тежи 2376 кг", пише C&D, като подчертава прецизния и с добра обратна връзка волан, а и много комфортната возия въпреки 21-цоловите джанти.
За Model S казват: "мудно управление, размерите и теглото се усещат". С подмяната на окачването качеството на возията се е подобрило, но воланът е доста по-бавен и не дава особена обратна връзка. "Model S е по-скоро компетентен, отколкото забавен, и колкото повече го натискаш, толкова по-малко впечатляващ става", пише тестващият.
Спирачките и на двата модела търпят критики: тези на Model S влизат в авариен режим само след няколко резки спирания, а тези на Taycan са "по-недиректни и непредсказуеми", отколкото в обикновено бензиново Porsche.