Това са два модела, които дори не се предлагат официално в България. Да не говорим, че при цена на по-евтиния от двата, надхвърляща 135 средни работни заплати у нас, едва ли можем да очакваме да станат масови.
Но въпреки това двубоят между Tesla Model S и Porsche Taycan е един от най-интригуващите в съвременния автомобилен свят, и даже според мнозина може да се окаже решаващият за бъдещето на автомобила.
Журналистите от американското издание Car & Driver са сред първите, получили шанс да сравнят пълноценно двата модела. Ето какво откриват те.
Ускорението: лек аванс на Taycan
C&D по традиция измерва най-различни ускорения. В две от основните според списанието - от 48 до 80 км/ч и от 80 до 112 км/ч - двете коли дадоха абсолютно идентични времена - съответно 1.1 и 1.6 секунди. Това са и най-добрите показатели, измервани някога от изданието от началото на тестовете през 1956 година.
Заради по-ефективния си лаунч контрол обаче Taycan е по-бърз на ускорението от 0 до 96 км/ч - 2.4 секунди, и до четвърт миля - за 10.5 секунди. Model S се нуждае от 2.5 секунди до 96 км/ч.
А в ускорението до 150 мили в час (241 км/ч) Поршето е вече с цели три секунди по-бързо.
C&D по традиция измерва най-различни ускорения. В две от основните според списанието - от 48 до 80 км/ч и от 80 до 112 км/ч - двете коли дадоха абсолютно идентични времена - съответно 1.1 и 1.6 секунди. Това са и най-добрите показатели, измервани някога от изданието от началото на тестовете през 1956 година.
Заради по-ефективния си лаунч контрол обаче Taycan е по-бърз на ускорението от 0 до 96 км/ч - 2.4 секунди, и до четвърт миля - за 10.5 секунди. Model S се нуждае от 2.5 секунди до 96 км/ч.
А в ускорението до 150 мили в час (241 км/ч) Поршето е вече с цели три секунди по-бързо.