Това са два модела, които дори не се предлагат официално в България. Да не говорим, че при цена на по-евтиния от двата, надхвърляща 135 средни работни заплати у нас, едва ли можем да очакваме да станат масови.
Но въпреки това двубоят между Tesla Model S и Porsche Taycan е един от най-интригуващите в съвременния автомобилен свят, и даже според мнозина може да се окаже решаващият за бъдещето на автомобила.
Журналистите от американското издание Car & Driver са сред първите, получили шанс да сравнят пълноценно двата модела. Ето какво откриват те.
Многократно ускорение: категорично Porsche
Най-големият плюс на Taycan e, че, за разлика от Tesla, можа да повтори еднакво бързо ускорението на четвърт миля 15 пъти поред. При Model S след първите два пъти ускорението чувствително се влошава.
Освен това пословичното ускорение на Теслата е постижимо само при определени условия: батерията трябва да е напълно заредена, а за да влезе колата в режима Ludicrous Plus, преди това батерията трябва да се подгрява 45 минути. "След първото героично ускорение времената на Tesla се влошават бързо, забавяйки се до степен да си ровим из бележките, докато я чакаме да финишира на края на четвърт милята", пишат авторите.
Най-големият плюс на Taycan e, че, за разлика от Tesla, можа да повтори еднакво бързо ускорението на четвърт миля 15 пъти поред. При Model S след първите два пъти ускорението чувствително се влошава.
Освен това пословичното ускорение на Теслата е постижимо само при определени условия: батерията трябва да е напълно заредена, а за да влезе колата в режима Ludicrous Plus, преди това батерията трябва да се подгрява 45 минути. "След първото героично ускорение времената на Tesla се влошават бързо, забавяйки се до степен да си ровим из бележките, докато я чакаме да финишира на края на четвърт милята", пишат авторите.