Компанията Mercedes-Benz, която е част от концерна Daimler, закрива програмата си за разработване на автомобили, задвижвани от водородни горивни клетки (FCEV). Германците работят над проекта повече от 30 години, като мечтата им е да създадат автомобил, който има огромен пробег, зарежда се само за 3 минути и отделя само водна пара.
В крайна сметка компанията признавава, че направата на автомобил на водород е твърде скъпа и затова спира производството на единствения си модел на горивни клетки. Това е кросоувърът GLC-F-Cell, който беше разработен заедно с Ford и Nissan през 2013 г. Идеята на Mercedes беше да стартира и създаване на структура за автомобили на водород. От GLC F-Cell бяха произведени няколкостотин бройки, но кросоувърът таса и е се появи на пазара, а беше използван за демонстрации на възможностите на воoодородното задвижване.
„Горивните клетки работят чудесно. Това е просто проблем с разходите и всичко е свързано с мащабирането. Нуждаем се от обем, който този тип задвижване няма как да ни осигури“, коментира Маркус Шефер, началник на отдела за изследвания на Daimler.
Изчисленията показават, че разработката и изгражданета на автомобили с водородни горивни клетки е поне два пъти по-скъпо от това на електромобили, осигуряващи същите характеристики. В резултат на това продажните цени не отразяват разходите, които правят производителите.
Снимки: Daimler