IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов бранд пуска 13 модела за 5 години

Китайската Maple подготвя и спортен автомобил

Преди няколко дни на китайския пазар се появи нов електромобил - петвратката Maple 30X, чийто пробег е 306 км по стария цикъл NEDC. Създател на бюджетния модел е Fengsheng Automotive Technology Group, основана през март 2019 година специално за производството на електрически превозни средства. Компанията е собственост на Geely и KNDI (Kandi Technologies Group, Inc.) в съотношение 78:22.


Maple 30X
Първият модел на марката получи електромотор с мощност 95 к.с. Бензиновият хечбек Geely Vision X3, върху който е направен Maple 30X, е малко по-мощен - 101 коня, а цените му са от 6900 до 8900 евро

Електрическите ще бъдат версии на настоящите модели на Geely с ДВГ, защото Maple 30X е копие на хечбека Vision X3 и с доста ниска цена - от 68 800 до 79 800 юана (8900 - 10 400 евро). До края на 2024 година "кленовата" марка планира да пусне още 12 модела: четири кросоувъра, три хечбека, два седана, пикап, спортен автомобил и миниван. Последният ще дебютира още тази година. Със сигурност това ще е бюджетен вариант на Jiaji, тъй като Geely няма други MPV.


Maple - планове
Графиката на Maple подсказва какво ще пускат Geely и Volvo. Пикапът (2022) и спортният автомобил (2024) са по-интригуващи от останалите. Моделите, обозначени като SUV, може да се окажат хечбеци (30X е пример)

Първият кросоувър на Maple през 2021 г. вероятно ще бъде Geely Haoyue, близнак на минивана Jiaji. Вторият ще бъде Icon, Coolray или Atlas. Представа за предстоящите седани дадоха Geometry A и концептът Preface. Малкият хечбек (2021) и кросоувър (2024) вероятно ще бъдат нещо като Smart. Откъде ще се появи пикапът не е ясно, а купето пък напомня за бранда Polestar.


Maple 30X
Салонът на Maple 30X, който се отличава от интериора на Geely Vision X3 само по наличието на цифров приборен панел и логото на мултифункционалния волан. В центъра се намира 8-инчов дисплей

Geely за втори път "се обръща" към Maple, въпреки че първият опит бе неуспешен. Марката SMA (Shanghai Maple Guorun Automobile) с логото на кленово листо изкара десет години (2000-2010), като клонираше древния Citroen ZX: седаните и хечбеците върху шасито му дори се изнасяха в Египет, Чили и Русия. Тези коли обаче се оказаха провал, поради което Geely закри SMA в полза на марката Englon, която обаче скоро след това също премахна. Сега на Maple са поверени бюджетни електромобили (същата функция при  Great Wall изпълнява Ora), докато "премиум" моделите са под марката Geometry, в чиято гама съвсем скоро ще се появи и хечбек.

0 от 500