Автомобилните концерни поставят на своите модели различни асистенти на водача, като добавят и все по-сложни функции, голяма част от които не се де използват. Постепенно превозните средства се превръщат в „умни“ машини, като един ден те ще изземат управлението от човека. Затова и експерти от германското издание Automobil Industrie решиха да разберат, кои ще бъдат решаващите критерии при избор на автомобил след време. Те задават въпроси на редови работници от автоиндустрията и получават различни отговори.
Експертите питат какви ще бъдат основните характеристики, на които ще се обръща внимание след 15 години, за да може един автомобил да се превърне в бестселър. Само 9,7% от анкетираните отговарят, че качеството ще бъде от значение при избора им. Лидер в отговорите е цената 27,%, следвана от наличието на системи за автономно движение (24,7%) и видът на двигателя (22,3%).
Любопитното е, че отговорът „дизайн“ е избран от едва 2,0% от запитаните. Оборудването е посочено от 3,2%, а възможностите за връзка – от 3,9%.
Същият въпрос е зададен и на хора, които са си купили нова кола през последните 2 години. Те поставят на първо място силовия агрегат (26,7%), след това е цената (22,7%) и надеждността (18,2%). Предлаганите функции за автопилот са важни само за 12%, от дизайна се интересуват 2,9% от респондентите, оборудването е важно за 1,5%, а свързаността – за 4,4%.
Любопитното е, че на последното изложение CES се видя, как големите производители (като Daimler и BMW, например) виждат автомобилите на бъдещето. За тях най-важни са свързаността и автономните технологии, което показва, че мненията на редовите работници в индустрията се различават значително от тези на нейните стратези.
Снимка: Motor