IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes договори по-голям заем от България

Компанията ще разполага с 12 млрд. евро, за да се справи с кризата

Германският гигант Daimler договори нода кредитна линия на стойност 12 милиарда евро, за да има повече гъвкавост в свързаната с коронавируса криза. Проиводителят на марките Mercedes-Benz и Smart е сключил споразумения с четири големи банки - BNP, Banco Santander, JP Morgan и Deutsche bank. Само за съпоставка, това е почти два пъти и половина над тавана на новия дълг, който българският парламент гласува по искане на финансовия министър Владислав Горанов (10 млрд. лева). В случая с Daimler новата кредитна линия се добавя към вече съществуващи, на обща стойност 11 млрд. евро.


Ола Калениус, Daimler, Mercedes

Ола Калениус и другите шефове в Daimler се отказаха от 20% от заплатите си. Не е ясно обаче дали това се отнася и до далеч по-големите по размер бонуси

Новите заеми могат да бъдат усвоени в 12-месечен период с възможност за две удължавания от по половин година. Това показва и какви приблизително са очакванията на мениджмънта на Daimler за продължителността на кризата.

Затягането на мерките в Европа и бързото развитие на епидемията в САЩ на практика блокираха продажбите на Mercedes в последните седмици. Добрата новина за компанията е постепенното възстановяване на продажбите в Китай.

Все пак главният изпълнителен директор Ола Калениус и останалите членове на борда обявиха, че ще намалят фиксираните си заплати с 20% до края на тази година. Другите мениджъри на по-високи позиции ще получават с 10% по-малки заплати. Все още не е обявено дали мерките ще се отнасят и към многобройните бонуси и компенсации, които шефовете получават. През 2019 например заплатата на Калениус бе 1.34 млн. евро, но той получи още 3.5 милиона под формата на бонуси и пакети от акции.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    електрифициран ( преди 3 години )
    Като обезпечение по кредита сигурно са заложили произведените и непродадени GLE, GLC, GLA и т.н по 50 000 евро и нагоре събрани по полетата и пистите на незползваните летища???????
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "утре с 12 млрд. дълг.." сигурен съм, че имаш Тесла в предвид, нали!?
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Прав сте, колега, Мерцедес действително е номер едно при колите... но за 20-ти век. За текущия да говорим е малко нероден Петко. Ужасно бързо се обръща палачинката - днес си на печалба, утре с 12 млрд. дълг..
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ss ( преди 3 години )
    Аз го знам това! По-скоро исках, за прехласващите се по най-различни оризарки и недоказани електрички колеги, да ги подсетя кой, все пак е Номер Едно на колите!!
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Радев ( преди 3 години )
    12 милиарда не е нищо на фона на годишните приходи на Даймлер, които са 3 пъти повече от целия брутен вътрешен продукт на България.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво общо има Мерцедес с България!?
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    #3 ( преди 3 години )
    Ти добре ли се чувстваш, другарю? Още миналия месец помощта за България е 882 млн. евро директен трансфер плюс около 560 млн. евро, които трябваше да връщаме от няколко програми като иновативност, и които сега остават тук. Само че никой не пита тукашните какво правят с тях, освен че част са дали на ББР. А това на Мерцедес е револвиращ банков заем с лихва
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    .. ( преди 3 години )
    Както знаете от европейските помощи за БГ ще има само трохи (ако въобще има). В това нямя нщо странно, никой не иска да дава пари за БГ и не за друго, а защото сме крадливи, дори и западняците го осъзнаха вече. Не е ли вярно? Вярно е!Така че, спокойно, кораба потъва бавно, вода ще има за всички!
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    #1 ( преди 3 години )
    E, добро утро. Годишният оборот на Даймлер е почти два пъти над българския БВП. Нищо ненормално няма в това