fallback

Mitsubishi L200: тестваме японското работно конче

Инфлацията в автомобилните цени в Европа застигна и тази машина

В Америка те са най-популярната форма на личен транспорт. В Европа - по-скоро екзотика. В отношението си към пикапите България се нарежда някъде по средата - у нас този сегмент се радва на умерен, но стабилен интерес от клиентите.  

НЯКОЛКО МОДЕЛА са си създали реноме на надеждни „работни кончета“. Сред тях е Mitsubishi L200. Първите му четири поколения се задържаха на пазара 40 години и се продадоха в почти пет милиона бройки. А сега петото получава доста сериозен фейслифт, с който да посрещне новото десетилетие.

Тази машина си запазва сериозните офроуд способности, на които биха завидели много от така наречените съвременни SUV. Но сега към тях се прибавя и доста по-модерен външен вид. Ръбатите форми и изобилието от хром придават на кроткото работно животно доста агресивен вид. Към тях японците добавят и светодиодна оптика. Практичността обаче не е паднала жертва на дизайна: дори с двойна кабина това L200 пак има достатъчно голям товарен леген, който побира до хиляда и сто килограма товар.

ПРИ СОБСТВЕНО ТЕГЛО от малко над 2 тона пикапът може да тегли до 3100 кг. Но тегличът не влиза в базовото оборудване. Допълнителна екстра е и системата за стабилизиране на ремаркето.

От интериора на подобна машина не можем да очакваме чудеса. Но Mitsubishi все пак са го снабдили с мултимедия с голям екран. Интерфейсът й не е от най-модерните, но пък е интуитивна и лесна за ползване. Като плюс може да се отбележат допълнителните отделения за малки вещи, в това число и смартфони, както и USB портовете отпред и отзад.

Пластмасата може и да не е от най-високо качество, но седалките са сериозно подобрени спрямо досегашната кола. Те са с по-широки облегалки и предлагат по-добра странична опора.

ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ДВИГАТЕЛЯ, тук особен избор няма. Предлага се само дизел с обем 2.2 литра, който развива максимална мощност от 150 конски сили. Изборът е между механична скоростна кутия или автомат с 6 предавки. Ние тествахме втория вариант и го намираме за задоволителен. Вярно е, че при скорост  над 120 километра в час кабината става доста шумна и ще трябва да усилите радиото. Но това не е необичайно за една работна машина.

Другото съвсем типично за пикап е поведението при неравности, особено когато легенът отзад е празен. Друсането и полюшването няма да ви допаднат. Но пък извън пътя L200 е в стихията си. Това се дължи на технологията Super Select, при която може да се активира постоянен режим на задвижане на четирите колела. Като екстра можете да получите и заключване на задния диференциал.  

ВСИЧКИ ПРОМЕНИ В НАСТРОЙКИТЕ стават с помощта на селектор, разположен до лоста за смяна на предавките. Режимите са четири, като най-екстремният е  преднаназначен за движение по сериозен наклон, сняг или кал. Има също така и асистент, подпомагащ спускането, който поддържа скорост до 20 км/ч.

Пътният просвет от 205 мм също помага. Преминаването от стандартно задно задвижване може да става и в движение, стига скоростта да не надвишава 100 километра в час.

В МИНАЛОТО L200 ИМАШЕ и още един сериозен коз пред конкурентите: доста по-симпатична цена. За съжаление голямата инфлация в автомобилните цени е засегнала и него: версията с двойна кабина започва от почти 63 000 лева с ръчни скорости и доближава 83 000 за машина с високо оборудване и автоматик. Това е съвсем сравнимо с конкуренти като Nissan Navara или Ford Ranger.

И като способности, и като задвижване те не се отличават радикално помежду си. Срам, не срам, излиза, че изборът е най-вече въпрос на външен вид.

Още снимки от теста на Mitsubishi L200 вижте в галерията:

fallback
  • #18
    #13 ( преди 4 години )
    точно така е, в паралелната реалност, която обитава в твоята глава :D
  • #17
    Аноним ( преди 4 години )
    Ти си редко *** човек. Аз ти казвам, че има НЕРАЗРЕШИМ проблем с дпфа на 2.8 мотора който се вгражда в хайлукс и прадо. Внесено е класово дело срещу тойота в Австралия за това че не остраняват проблема. Ти ми говориш за някакви рейтинги. Само *** останаха по тая територия. Два реда не искат да прочетата щото те си знаели....
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    #14 Ама вЕрно ли в австралийските форуми не са доволни от Тойота? Хахаха, по-голяма простотия не успя ли да измислиш? Да не си бил в някой форум на пернишките емигранти в Австралия, които понеже там няма гоуфове, а думата Фолк с Ваген е обидна да са решили да си съчинят нещо против Тойота? Между другото погледни рейтинга и удовлетвореността на клиентите в Австралия и ела да кажеш колко са недоволни австралийците от Тойота. Виж хубаво кой е на първо място и изобщо немци има ли в първите 10!
  • #15
    Доказано ( преди 4 години )
    Toyota Land Cruiser Namib това в момента е най готиният пикап в света. Лимитирана серия на базата на 79 със доста фабрични подобрения. Двигателя е 4.5D V8, ръчна скоростна кутия, стоманена рама, цели мостове, ресьори, стоманени брони, подсилени капаци и врати...и мнг др. Абсолютна класика! Отделно за този модел има страхотен избор на афтърмаркет части и подобрения. За 20-30К долараможеш да си го направиш абсолютен пустинен звяр или машина за околосветски пътешествия.
  • #14
    Аноним ( преди 4 години )
    В Австралия бяха най големите фенове на Тойота. Бяха. Напишете в гугъл "class action lawsuit toyota" и ще видите, че последния модел хайлукс е един от най проблемните пикапи на пазара. Отворете австралииските форуми и четете.Австралийците са масово разочаровани.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    За Амарок, като за умрелите! Чел съм чужди форуми и не съм попадал на човек, който да го хвали. Това е може би единственият ФВ, който в немския форум на марката е доста хранен и оплюван. Явно има защо. А и като гледам продажбите му никак не са за завиждане.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво ще кажете за Амарок? Някой има ли впечатления?
  • #11
    #10 ( преди 4 години )
    Интересно изказване. "Пикапите на Фиат" са всъщност същото това Мицубиши L200 с минимално променени тенекии, и произведено за Фиат от завода на Мицубиши в Тайланд
  • #10
    Honil ( преди 4 години )
    Аз съм карал няколко возила в тоя клас, и такова недоразумение като Тойота хуйлукс не бих си взел за нищо на света. Предпочитам пикапите на Фиат пред оня измислен трошляк Тойота.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    L200 не е лоша машина, но пак си е наполовина паркетник като повече съвременни автомобили. Окачването не оптимално, прекалено много пластмаса и електронни системи. Колата е направена за повече комфорт тъй като се кара предимно по асфалт.Ако искате наистина корав офроуд пикап най доброто на пазара Land Cruiser 79 GLX. В Европа се намира трудно, но може да внесе от Африка на доста изгодна цена.
fallback
Последни