В Америка те са най-популярната форма на личен транспорт. В Европа - по-скоро екзотика. В отношението си към пикапите България се нарежда някъде по средата - у нас този сегмент се радва на умерен, но стабилен интерес от клиентите.
НЯКОЛКО МОДЕЛА са си създали реноме на надеждни „работни кончета“. Сред тях е Mitsubishi L200. Първите му четири поколения се задържаха на пазара 40 години и се продадоха в почти пет милиона бройки. А сега петото получава доста сериозен фейслифт, с който да посрещне новото десетилетие.
Тази машина си запазва сериозните офроуд способности, на които биха завидели много от така наречените съвременни SUV. Но сега към тях се прибавя и доста по-модерен външен вид. Ръбатите форми и изобилието от хром придават на кроткото работно животно доста агресивен вид. Към тях японците добавят и светодиодна оптика. Практичността обаче не е паднала жертва на дизайна: дори с двойна кабина това L200 пак има достатъчно голям товарен леген, който побира до хиляда и сто килограма товар.
ПРИ СОБСТВЕНО ТЕГЛО от малко над 2 тона пикапът може да тегли до 3100 кг. Но тегличът не влиза в базовото оборудване. Допълнителна екстра е и системата за стабилизиране на ремаркето.
От интериора на подобна машина не можем да очакваме чудеса. Но Mitsubishi все пак са го снабдили с мултимедия с голям екран. Интерфейсът й не е от най-модерните, но пък е интуитивна и лесна за ползване. Като плюс може да се отбележат допълнителните отделения за малки вещи, в това число и смартфони, както и USB портовете отпред и отзад.
Пластмасата може и да не е от най-високо качество, но седалките са сериозно подобрени спрямо досегашната кола. Те са с по-широки облегалки и предлагат по-добра странична опора.
ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ДВИГАТЕЛЯ, тук особен избор няма. Предлага се само дизел с обем 2.2 литра, който развива максимална мощност от 150 конски сили. Изборът е между механична скоростна кутия или автомат с 6 предавки. Ние тествахме втория вариант и го намираме за задоволителен. Вярно е, че при скорост над 120 километра в час кабината става доста шумна и ще трябва да усилите радиото. Но това не е необичайно за една работна машина.
Другото съвсем типично за пикап е поведението при неравности, особено когато легенът отзад е празен. Друсането и полюшването няма да ви допаднат. Но пък извън пътя L200 е в стихията си. Това се дължи на технологията Super Select, при която може да се активира постоянен режим на задвижане на четирите колела. Като екстра можете да получите и заключване на задния диференциал.
ВСИЧКИ ПРОМЕНИ В НАСТРОЙКИТЕ стават с помощта на селектор, разположен до лоста за смяна на предавките. Режимите са четири, като най-екстремният е преднаназначен за движение по сериозен наклон, сняг или кал. Има също така и асистент, подпомагащ спускането, който поддържа скорост до 20 км/ч.
Пътният просвет от 205 мм също помага. Преминаването от стандартно задно задвижване може да става и в движение, стига скоростта да не надвишава 100 километра в час.
В МИНАЛОТО L200 ИМАШЕ и още един сериозен коз пред конкурентите: доста по-симпатична цена. За съжаление голямата инфлация в автомобилните цени е засегнала и него: версията с двойна кабина започва от почти 63 000 лева с ръчни скорости и доближава 83 000 за машина с високо оборудване и автоматик. Това е съвсем сравнимо с конкуренти като Nissan Navara или Ford Ranger.
И като способности, и като задвижване те не се отличават радикално помежду си. Срам, не срам, излиза, че изборът е най-вече въпрос на външен вид.
Още снимки от теста на Mitsubishi L200 вижте в галерията: