fallback

Mitsubishi L200: тестваме японското работно конче

Инфлацията в автомобилните цени в Европа застигна и тази машина

В Америка те са най-популярната форма на личен транспорт. В Европа - по-скоро екзотика. В отношението си към пикапите България се нарежда някъде по средата - у нас този сегмент се радва на умерен, но стабилен интерес от клиентите.  

НЯКОЛКО МОДЕЛА са си създали реноме на надеждни „работни кончета“. Сред тях е Mitsubishi L200. Първите му четири поколения се задържаха на пазара 40 години и се продадоха в почти пет милиона бройки. А сега петото получава доста сериозен фейслифт, с който да посрещне новото десетилетие.

Тази машина си запазва сериозните офроуд способности, на които биха завидели много от така наречените съвременни SUV. Но сега към тях се прибавя и доста по-модерен външен вид. Ръбатите форми и изобилието от хром придават на кроткото работно животно доста агресивен вид. Към тях японците добавят и светодиодна оптика. Практичността обаче не е паднала жертва на дизайна: дори с двойна кабина това L200 пак има достатъчно голям товарен леген, който побира до хиляда и сто килограма товар.

ПРИ СОБСТВЕНО ТЕГЛО от малко над 2 тона пикапът може да тегли до 3100 кг. Но тегличът не влиза в базовото оборудване. Допълнителна екстра е и системата за стабилизиране на ремаркето.

От интериора на подобна машина не можем да очакваме чудеса. Но Mitsubishi все пак са го снабдили с мултимедия с голям екран. Интерфейсът й не е от най-модерните, но пък е интуитивна и лесна за ползване. Като плюс може да се отбележат допълнителните отделения за малки вещи, в това число и смартфони, както и USB портовете отпред и отзад.

Пластмасата може и да не е от най-високо качество, но седалките са сериозно подобрени спрямо досегашната кола. Те са с по-широки облегалки и предлагат по-добра странична опора.

ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ДВИГАТЕЛЯ, тук особен избор няма. Предлага се само дизел с обем 2.2 литра, който развива максимална мощност от 150 конски сили. Изборът е между механична скоростна кутия или автомат с 6 предавки. Ние тествахме втория вариант и го намираме за задоволителен. Вярно е, че при скорост  над 120 километра в час кабината става доста шумна и ще трябва да усилите радиото. Но това не е необичайно за една работна машина.

Другото съвсем типично за пикап е поведението при неравности, особено когато легенът отзад е празен. Друсането и полюшването няма да ви допаднат. Но пък извън пътя L200 е в стихията си. Това се дължи на технологията Super Select, при която може да се активира постоянен режим на задвижане на четирите колела. Като екстра можете да получите и заключване на задния диференциал.  

ВСИЧКИ ПРОМЕНИ В НАСТРОЙКИТЕ стават с помощта на селектор, разположен до лоста за смяна на предавките. Режимите са четири, като най-екстремният е  преднаназначен за движение по сериозен наклон, сняг или кал. Има също така и асистент, подпомагащ спускането, който поддържа скорост до 20 км/ч.

Пътният просвет от 205 мм също помага. Преминаването от стандартно задно задвижване може да става и в движение, стига скоростта да не надвишава 100 километра в час.

В МИНАЛОТО L200 ИМАШЕ и още един сериозен коз пред конкурентите: доста по-симпатична цена. За съжаление голямата инфлация в автомобилните цени е засегнала и него: версията с двойна кабина започва от почти 63 000 лева с ръчни скорости и доближава 83 000 за машина с високо оборудване и автоматик. Това е съвсем сравнимо с конкуренти като Nissan Navara или Ford Ranger.

И като способности, и като задвижване те не се отличават радикално помежду си. Срам, не срам, излиза, че изборът е най-вече въпрос на външен вид.

Още снимки от теста на Mitsubishi L200 вижте в галерията:

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    забравих да кажа, че и грейт уол стийд 6 пробвах, но то е доста по-зле от останалите като пътно поведение
  • #7
    #3 ( преди 4 години )
    Честно казано, и на мен Наварата ми се видя най-комфортна, особено във версията на Мерцедес :D Исузуто се усеща най-дървено, но в това му е чарът.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Топ гиър е магията на телевизията, трябва да си сериозен рибок, за да го смяташ за документална програма :D Не е случайно, че офроудъри на Тойота се ползват навсякъде по света. Но между Хайлукса от 80-те и днешните им машини има пропаст в качеството. През 1999 тойота промени философията, реши да става номер 1 в света на всяка цена и да вдигне нормата на печалба. Фактът, че имат 11-15% марж при относително ниски цени, показва какво влагат. Впрочем същото е като сравниш 190 Мерц със днешна С класа
  • #5
    до: #2 ( преди 4 години )
    Запитал ли си се защо Toyota Hilux по цял свят се счита за синоним на утилитарност? Запита ли се защо в Африка и Близкия изток Toyota Hilux и Land Cruiser са най-караните и използвани коли. Защо не предпочетоха други марки, а точно Toyota. Нали според теб всичките са съпоставими. Дори по твоята логика би трябвало други марки да ползват, защото Toyota са по-скъпи, а там хората са по-бедни и би трябвало да се насочат към евтините варианти. Отговори си на тези въпроси и може да разбереш нещо!
  • #4
    до: #2 ( преди 4 години )
    Топ Гиър затвърждават неразрешимостта на Тойотите и доказват на такива, като теб какво представлява тази марка и защо се кара навсякъде по света, където пътищата може и да ги няма, а климатът е екстремен. Пусни си в търсачката "Как Тойота победи Муамар Кадафи" и чети, защото както нищо не си карал, така и нищо не си чел и не си се интересувал. Само ще ти кажа, че от повече от 50 г. няма военен конфликт в третия свят в който да не участват Тойота автомобили.Запитал ли си се защо?
  • #3
    Анон ( преди 4 години )
    Сподели коя е най комфортна? Аз съм карал навара и понеже не е на ресори возеше мн добре, но съм чувал и че рейнджъра вози добре
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако опитате да се абстрахирате от старите и неособено съобразяващи се с фактите издания на Топ Гиър, нищо неразрушимо няма в Хайлукс. Общо взето, машините в този сегмент са напълно съпоставими и е въпрос на дреболии коя ще ви допадне повече. Аз съм фен на Исузу Д-Макс, но не мисля, че тя превъзхожда качествено останалите. Карал съм Рейнджър, Навара и даже Х-класата на Мерцедес, която пак си е Навара. Само от Амарок нямам впечатления
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Чувал съм добри неща за Навара/Л200,но ако трябваше да избирам, бих взел Хайлукс. Това е неразрушима машина и е най-доброто от света на пикапите.
fallback
Последни