Trident Clipper е слабо известен представител на славния клуб на европейските спортни коли, оборудвани с американски 8-цилиндрови двигатели. Имаше времена, когато много ентусиасти се бяха обединили около съчетанието от европейски стил и груба американска сила. Така се появяват De Tomaso Pantera, Iso Grifo, Intermeccanica Italia, а също така Sunbeam Tiger и канонизираният Shelby Cobra!
Проектът, станал известен като Trident (в превод - “Тризъбец”) Clipper, стартира в началото на 60-те години, като е дело на компанията на Тревър Уилкинсън - TVR. Дизайнът на купето е дело на Тревор Фрост, който променя фамилията си на Фиоре, тъй като смята, че за дизайнер от това време е най-добре да бъде италианец. Прототипът е създаден в ателието Fissore специално за автосалона в Женева от 1965 г.
Автомобилът предизвиква огромен интерес, тъй като обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди и максимална скорост от 240 км/ч. В съчетание с адекватна цена и стилен дизайн, машината би трябвало да се превърне в огромен успех за TVR, но компанията, за съжаление, отново има големи проблеми и е на ръба на фалита. По една щастлива случайност с проекта се захваща дилърът на TVR Бил Ласт.
Тъй като компанията се намира в бедствено положение, проектът преминава на шасито на Austin-Healey 3000. Променени са детайли от каросерията, а под капака е поставен V8 двигател на Ford с обем 289 кубически дюйма (4,7 литра). Същият този мотор се използва за Ford Mustang и Shelby Cobra.
За първи път Trident Clipper е показан пред публика през януари 1967 г., а малко след това стартира и производството. Тогавава автомобилът отново сменя платформата си си, като преминава на шасито Triumph TR6. Спортната кола струва под 2000 паунда, което е по-евтино от Aston Martin DB5 и по-скъпо от Jaguar E-Type, но тя отстъпва и на двата модела като качество и като пътно поведение. А това означава пълен провал.
Създателите на автомобила се опитват да вземат мерки, като предлагат по-скромни версии на Clipper на клиентите си. Venturer е обоудван с 3,0-литров V6 от европейския Ford Capri с мощност 138 к.с., а Tycoon разчита на 6-цилиндров 2,5-литров мотор със 150 к.с. от Triumph TR6. Тези версии са по-евтини, но и не предлагат нещо уникално на клиентите си, така че няма как да конкурират моделите на именитите си конкуренти.
Петролната криза от 1973 г. променя сериозно автомобилния бизнес и компанията Trident обявява банкрут. Две години по-късно е направен опит за възраждане на Clipper, вече с 6,0-литров двигател Chrysler, но и от това не излиза нищо.
Още снимки - вижте в галерията:
Счита се, че от всички модели Trident са били произведени между 130 и 200 бройки, като само 29 от тях са Cliper, което прави колата доста рядка. Тя обаче няма култов статут (както E-Type, например).
Снимки: Oldschooler
В момента предприятията на Tesla са спрели заради пандемията на коронавирус COVID-19. Снимка: Tesla