IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти: До 21% по-малко продажби в Европа за 2020

Пазарът на нови коли ще се възстанови едва след година

Международната агенция за икономически анализи Moody's направи нова прогноза, касаеща световните автомобилни пазари. Отчитайки негативното влияние на пандемията на коронавирус върху индустрията, експертите предвиждат спад с 14% на продажбите на нови автомобили през 2020 г.


пазар Европа


За сравнение, преди месец агенцията предвиждаше намалениe само с 2,5%. Най-сериозни ще бъдат последиците за Западна Европа, където се очаква срив от 21%. Очакванията на Moody's са, че пазарът на Стария континент ще се възстанови не по-рано от 2021 г.

За САЩ прогнозата е малко по-позитивна, отколкото за Западна Европа. Очаква се, там спадът на продажбите на леки коли да бъде около 15%. За Китай се предвижда намаления с 10%, докато за Япония то ще е 8%. Като цяло, спадът на продажбите за последните 2 месеца в световен мащаб е 14,8%.

Проблеми ще имат и всички европейски производители на резервни части и оборудване за автомобили, чиито заводи също са затворени заради коронавируса. При тях експертите от Moody's предвиждат до 14% спад.

Снимка: Carsweek

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Съгласен ( преди 1 месец )
    Дойде време ку*вите наречени Търговци на коли рязко да сменят професията!
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Финансиста ( преди 1 месец )
    Когато си губещ имаш 2 варианта: да намалиш цените, за да продаваш повече или да ги вдигнеш, за да покриеш загубите от продажбата на по-малко автомобили. В края на карантината ще има много непродадени автомобили на склад. Ще има свръхпредлагане и слаби продажби, което би трябвало да накара фирмите да намалят цените. С много голям интерес ще наблюдавам как ще подходят различните компании. Немските няма да ги гледам, защото там нещата са ясни.Меркел е развързала кесията и ще налива милиарди в тях.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Финансиста ( преди 1 месец )
    Също така не се знае и дали банковата и финансова системи ще издържат. Зависи колко време ще е карантината. Много хора няма да могат да покриват задълженията си по кредитите. Също така и фирми няма да могат да обслужват кредитите си. В банковата система ще се получи липса на пари и ще се наложи печатане, което ще повиши инфлацията. Повишената инфлация ще вдигне лихвеният %, който е голяма пречка в системата на икономиката: пари-стока-пари. Автопроизводителите ще са едни от най-губещите.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Финансиста ( преди 1 месец )
    По време на карантина няма продажба на автомобили, т.е. спадът е 100%. След карантината ще има много фалирали фирми в затруднено финансово положение, както и физически лица, които не могат да си платят кредитите и режийните. Потреблението на стоки и услуги ще има значително намаление и от там стопанският оборот и БВП ще намалеят значително. От всичките тези неща най-много ще пострадат стоките, които не са от първа необходимост. Автомобилите са такива. Според мен спадът в продажбите ще е поне 45%
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 месец )
    за април месец, спада ще е над 50%