IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За пръв път от години Golf не е номер 1 в Европа

Renault Clio е най-продаваният модел през февруари, българският пазар с рекорден срив

За пръв път от много години най-продаваният лек автомобил в Европа не е Volkswagen Golf, показва статистиката на JATO Dynamics за пазара през февруари. В нея първото място се пада на новото Renault Clio, с 24 914 пласирани бройки. Golf e втори с 24 735. За отбелязване е обаче, че на доста от пазарите все още не се предлага новото, осмо поколение на Golf.


Renault Clio V

Новото Clio е най-продаваният автомобил на европейските пазари през февруари

И двата модела отчитат спад на годишна база - 4% при Clio и цели 21% при Golf. Донякъде куриозно, 10% ръст в продажбите записва Fiat Panda, макар че през февруари основният му пазар - Италия - вече бе засегнат от коронавирусната пандемия. Освен това за пръв път от няколко години сред десетте най-продавани модела на Стария континент няма SUV.

Общо регистрациите в Европа са 1.063 милиона, със 7 на сто по-малко в сравнение с февруари 2019.

Удвоява се обаче броят на продадените електромобили в Германия и Франция, където делът им от продажбите вече достига съответно 11% и 14%. В това отношение лидер си остава Норвегия, където 75% от продадените автомобили през февруари са били с електрическо задвижване.


Volkswagen Golf 8 тест драйв

Новото поколение на Golf още не е стигнало до всички европейски пазари. С оглед на коронавируса обаче германците едва ли ще успеят да наваксат през март

Като цяло перспективите пред европейския пазар не са добри, коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос. "Ситуацията бързо се влошава заради твърде сложните регулации, недостига на достатъчно хомологирани автомобили на склад, и нарастващия натиск върху икономиката. Всички тези фактори имат негативен ефект върху потребителското самочувствие". Трябва да се отбележи, че статистиката и анализът не обхващат ефектите от коронавируса, които в повечето европейски страни започнаха да се усещат едва в средата на март.

Според статистиката на браншовата организация АСЕА спадът на годишна база е 7.4% средно за Европа. Българският пазар обаче се е свил с цели 16.2% за първите два месеца на годината спрямо същия период на 2019. По-сериозен спад на континента се отчита единствено в Румъния.
Само шепа пазари са пораснали за този период  - най-вече Литва (+36%), Кипър (+15%) и Гърция (+5%).

На фона на общия спад няколко марки обаче отчитат рекордни ръстове - най-вече френската DS (+75.6%), Porsche (+70.5%), Lexus (+35.2%) и Seat (+9.7%). На другия полюс са Jaguar (-31.8%), Mazda (-30.2%), Dacia (-28.9%), Alfa Romeo (-26.4%), Opel (-25.2%), Jeep (-25.0%) и Honda (-24.4%).


Кои са десетте най-продавани марки в Европа през януари и февруари:

 

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    пропов ( преди 4 години )
    Много криво разбиране имате за европейците. Развитите общества нямат навик да демонстрират класа чрез вещи. Тази гъзария и снобария идва от към изток. Те такива и карат Ес класи и седморки. Мохамеданите, *** и...от към нашият регион. Младежите си карат градски малолитражки. Имат си други приоритети. Който се е позамогнал има и по някой бонус в гаража. Мустанг, Камаро, спортни кабриота. Ама тия лами не се ползват ежедневно. Няма сметка.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Коко ( преди 4 години )
    Трябва да си много заблуден да си дадеш парите за френското клио пред немския голф.в пъти по добър от клиото.ама очи гледали очи плакали.такае в живота.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    пепи ( преди 4 години )
    Има клипове в Монако.В YouTube.Пълно е с малолитражки.Кви ферарита и Ролс ройси.
  • #18
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това с колите в Монако наистина е много *** пример. Ако обаче мръднеш от Монако навътре във Франция, ще видиш че се карат почти изключително само малолитражки и даже притежаването на голям луксозен автомобил се възприема като снобарщина, проява на изключително лош вкус и/или избиване на комплекси. Във Франция ЕС-клас е кола под наем със шофьор.. няма частни, освен араби, някви гангстери и футболисти
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 4 години )
    Хаххаха драги ми смехурко, това коя нощ го сънува? Време е да се събудиш. Хахха ще падна от смях. Те 2007ма от порше така уж точеха зъби да купуват фолксваген, ама останаха доста изненадани като стана обратното. Та да не стане и с рено така, че както са тръгнали от фолксваген сега са 11 марки 4 от които едни от най-скъпите и бързите в света, да не прибавят и амджика в техния списък. Хахахахах
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ex, мааму... как пък не можа и тази година да е номер 1... пуу
  • #15
    10 rate up comment 8 rate down comment
    #16 ( преди 4 години )
    ама разбира се, как. VW има 5 милиарда евро чиста печалба миналата година, а Рено има 17 милиона, но ще ги погълнат неминуемо :D
  • #14
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Рено все повече потриват ръце. Скоро VAG ще мине в ръцете на французите.
  • #13
    14 rate up comment 0 rate down comment
    #13 ( преди 4 години )
    радвам се, че съм ти оправил деня. Ти си явно типичния бай Г., който е отишъл, снимал се е пред казиното и вече познава Монте Карло. Аз обикновено отсядам в Кап д'Айи, но допускам, че не си го чувал. Местните хора си живеят в Монако, както винаги са живеели, и си карат пандите. Същото е във Вентимилия, Кан, Сан Ремо. Баровците са си баровци
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Макарон ( преди 4 години )
    Ентересното е, че това са автомобили от два различни сегмента. Клио е от Б, Голф от С сегмент, като разликата в цената е поне 5 000 евро, ако не и повече.