IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Scala: едно стъпало нагоре (тест)

Заместникът на Rapid го превъзхожда във всяко отношение. Включително, уви, и в цената

Беше време, когато всяка кола си знаеше мястото. Имаше клас на малките градски коли. Имаше клас на семейния хечбек. И имаше клас на представителния седан.
 


В днешната епоха на модулни платформи и на все по-усилено напомпване на егото, от тях няма и помен. Най-доброто доказателство е пред вас.

Никой не може да каже що за животно е новата Skoda Scala. Тя идва като наследник на Rapid - бюджетен модел от B-сегмента, и ползва същата модулна платформа MQB-0, на която стои Volkswagen Polo. Но в същото време е с почти 8 сантиметра по-дълга, малко по-широка и с по-голямо междуосие от новия Volkswagen Golf.


Skoda Scala тест драйв


В същото време новата Octavia, която уж е предложението на чехите в C-сегмента, е вече с цяла педя над по-старите поколения на VW Passat например.

Затова от самото начало се отказваме да я класифицираме. Достатъчно е да знаете, че с тази кола Skoda се цели в пазарния дял на Ford Focus, Opel Astra и Peugeot 308. А също и на Golf, макар че такива богохулства не се изричат на глас във Волфсбург.


Skoda Scala тест драйв


В сравнение с Rapid този автомобил е наистина един клас нагоре. В пътното поведение може и да отстъпва на Focus или Golf, но не с много. Воланът е малко лек, но е прецизен и с достатъчно обратна връзка. Окачването се справя добре дори под напрежение и гарантира прилично сцепление, като в същото време не е прекалено твърдо. Освен ако се полакомите за предлаганите като опция 18-цолови джанти, които превръщат колата в уред за антицелулитен масаж.


Skoda Scala тест драйв


Между другото има и опция за специално спортно окачване, което смъква Scala с един сантиметър. Но няма смисъл да се охарчвате - това не е автомобил за спортисти, а за практично мислещи хора.


Skoda Scala тест драйв


Пространството е в изобилие - както казахме, междуосието е по-голямо от това на Golf - и едно нормално семейство ще пътува в добър комфорт. Багажникът е с почти 90 литра над този на германския "голям брат".  

Интериорът, тази срамна тайна на предишните поколения Шкоди, вече не заслужава никакви по-сериозни укори. Материалите не са чак луксозни, но са приятни на вид и на пипане.


Skoda Scala тест драйв


Има множество удобни места за вещи, а също и всякакви хитроумни дреболийки от прословутата линия Simply Clever - като стъргалка за лед в капачката на резервоара или специална фуния, така че да не квасите двигателя всеки път, когато доливате вода.


Skoda Scala тест драйв


Даже базовото ниво има климатик, електрически стъкла, LED светлини и радио с два USB-C порта. А също асистент за следене на лентата и система за аварийно спиране.


Skoda Scala тест драйв


Въпросното базово ниво идва с трицилиндров бензинов мотор с обем един литър и 95 конски сили мощност.

Колата, която виждате, е с добре познатия 1.6 турбодизел - добра опция за хората, навъртащи по-сериозен пробег.

 

Skoda Scala 1.6 TDI

115 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

10.1 секунди 0-100 км/ч

201 км/ч максимална скорост


Но той вече има и привлекателна алтернатива в лицето на двете версии с фабрични газови уредби. Особено с метановата, която харчи под 4 килограма газ на 100 километра - или около пет лева. За двайсетачка можете да отидете до морето и да пиете кафе по пътя.

Разбира се, по-нагоре в скалата има и отличен 1.5 турбобензин със 150 коня. Той работи гладко и е жизнерадостно пъргав. Но не го препоръчваме по същата причина, по която не харесахме и над 9-инчовото върхово изпълнение на навигацията. Тази причина, естествено, е цената.


Skoda Scala тест драйв


Scala е съвсем в тон с конкуренти като Focus или Ceed. Проблемът е само, че тя се цели в старите купувачи на Rapid - а Rapid бе един от съвсем малкото автомобили, достъпни още в рамките на двайсет и малко хиляди лева.


Skoda Scala тест драйв


Тук летвата е вече доста по-високо - 29 000 лева за базово изпълнение с трицилиндров бензинов мотор, 33 000 за кола с фабрична метанова уредба, 38 000 за най-достъпния дизел, и цели 44 000 лева за най-високото ниво на оборудване. Това е почти цената на два базови Rapid-а. И поредното напомняне, че при автомобилите напоследък неумолимо растат не само размерите.

Още снимки на новата Skoda Scala вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като оставим фенщината на страна Октавия/Леон, Меган и Сиид са най-добрите предложения на пазара - получаваш най-много на най-прилична цена. Мен лично Мегана външно много ми харесва, но интериора и марката (да се върнем на фенщината малко) - не ме влекът. Сиид-а като хеч изглежда супер ама като комби не. Като общ пакет Октавията най-ме грабва (преди ФЛ разбира се). Особено предвид че не е комби. И съответно това си взех
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #14 Твоето е антилогика! Точно, заради кризата ще поевтинеят и то доста. Много хора ще са без пари, много бизнеси фалирали, хората обеднели, икономиките в рецесии и тогава те ще ти се молят да купиш, защото няма да има кой да купува. Поне няколко год. ще минат, за да се възстановят нещата до сегашното положение. Друг е въпросът, че по време на криза да купуваш нова кола е едно от най-глупавите неща, но като се има предвид начина ти на мислене и логика, защо пък да не си купиш...
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 4 месеца )
  • #13
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #9 Наистина колата не е лоша, а много лоша. Кажи на нещо ВАГ и не го обиждай повече!
  • #12
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #5 Ceed комби не е по-добро, а много по-добро! Ако се качиш на двете ще видиш огромната разлика. Но и да не се качиш, като си помислиш каква скапана техника има Шкода и колко са зле от към надеждност няма смисъл изобщо да ги пробваш. Погледни надеждността на корейските коли, погледни им гаранцията и ела пак да ми философстваш!
  • #11
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #7 Като нямаш представа какво може да се вземе за същите пари що се обаждаш? Можеш да си вземеш дори и за по-малко пари и има доста добри предложения, много по-добри от Шкода, която си е една доста надценена бричка със стари технологии от ВАГ, както и с всичките недостатъци и проблеми на кораба майка, а те не са никак малко. По-рано Шкода се купуваше заради цената. В момента цените са им такива, че просто е абсолютна набутвация да си вземеш кола от тази посредствена марка.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това не е ли вече на 1-2 години, чак пък нова. Виж има нова Октавия ама нея в БГ-то не я споменават въобще, ама въобще.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не съм гледал ценовите, но като кола не е лоша...
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В България новата кола май пак ще стане извънредно рядка покупка.Спомням си някъде около 94 год,как гледах тико-то иси правех сметка,че това ми беше 5 ,6 годишна заплата.Е след време си купих 2 чисто нови,една от които Шкода,и съм много доволен.Но ,май в момента нормален човек няма да си купи нова кола.А мисля и,че цените ще паднат
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Сас ( преди 4 месеца )
    Приятел си я взе веднага щом я пуснаха на пазара. Впечатленията ми са много положителни - изглежда добре, усеща се добро качество, впечатляващо практична е, вози доста тихо и комфортно, върви прекрасно (1.5 tsi 150). Нямам представа какво друго може да се вземе за същите пари, но се усеща като много добра покупка!