Искате ли да разберете колко добре се държи батерията на Tesla Model S след пробег от 146 000 мили (235 000 километра)? YouTube влогърът Брандън Флаш дава много интересен отговор на този въпрос.
Едно от най-големите притеснения, които имат потенциалните купувачи на електрически превозни, е колко дълго ще издържи батерията. Въпросът е резонен, защото електромобилите все още са сравнително нови и няма данни, събирани с десетилетия, които да показват какво точно да очакваме от химикалите, използвани в батериите им.
Хората знаят какво да очакват от техните автомобили с ДВГ - колко често се нуждаят от поддръжка и колко дълго издържат двигателят и трансмисията. Но при електромобилите най-скъпият компонент в цялото превозно средство е голяма неизвестност, което представлява основен проблем при вземането на решение за покупка. Това също е част от причината, поради която много хора избират да наемат електромобил, вместо да си купят такъв.
Във видеото Флаш зарежда напълно своя Tesla Model S 70D от 2015 година, след което го кара до изчерпване на енергията, за да измери колко кВтч използва колата. Това дава ясна картина колко от оригиналните 70 кВтч все още са на разположение. Флаш е изминал 146 000 мили (235 000 км) с автомобила си досега и отдавна е надвишил 1000 цикъла на зареждане.
Може да се изненадате колко добре се държи батерията, дори да сте сигурни, че тези на Tesla са проектирани и създадени да изкарат дълги години. И все пак колко добре? Model S на Флаш е запазила около 83% от първоначалния си капацитет. Това е средна годишна загуба от едва 3,4% за автомобил с много голям пробег. Средният американец изминава около 15 000 мили (24 150 км) годишно. Пробегът на този автомобил е двойно по голям - средно 48 300 км годишно.