IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се държи батерията на Tesla Model S след 235 000 километра?

Ако възможната й деградация ви спира да си купите модела, вижте видеото

Искате ли да разберете колко добре се държи батерията на Tesla Model S след пробег от 146 000 мили (235 000 километра)? YouTube влогърът Брандън Флаш дава много интересен отговор на този въпрос.

Едно от най-големите притеснения, които имат потенциалните купувачи на електрически превозни, е колко дълго ще издържи батерията. Въпросът е резонен, защото електромобилите все още са сравнително нови и няма данни, събирани с десетилетия, които да показват какво точно да очакваме от химикалите, използвани в батериите им.


Tesla Model S - батерия


Хората знаят какво да очакват от техните автомобили с ДВГ - колко често се нуждаят от поддръжка и колко дълго издържат двигателят и трансмисията. Но при електромобилите най-скъпият компонент в цялото превозно средство е голяма неизвестност, което представлява основен проблем при вземането на решение за покупка. Това също е част от причината, поради която много хора избират да наемат електромобил, вместо да си купят такъв.

Във видеото Флаш зарежда напълно своя Tesla Model S 70D от 2015 година, след което го кара до изчерпване на енергията, за да измери колко кВтч използва колата. Това дава ясна картина колко от оригиналните 70 кВтч все още са на разположение. Флаш е изминал 146 000 мили (235 000 км) с автомобила си досега и отдавна е надвишил 1000 цикъла на зареждане.



Може да се изненадате колко добре се държи батерията, дори да сте сигурни, че тези на Tesla са проектирани и създадени да изкарат дълги години. И все пак колко добре? Model S на Флаш е запазила около 83% от първоначалния си капацитет. Това е средна годишна загуба от едва 3,4% за автомобил с много голям пробег. Средният американец изминава около 15 000 мили (24 150 км) годишно. Пробегът на този автомобил е двойно по голям - средно 48 300 км годишно.
 

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Превели са статия от едно известно издание за електромобили, само че са пропуснали да преведат корекцията в края и. Там авторът си поправя сметките, след като собственикът на автомобила се свързва с него. Истинската деградация се оказва значително по-ниска - 1% на всеки 15 000 мили, а остатъчният капацитет - 90%.
  • #16
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Ха ( преди 8 месеца )
    Тесла се приема от поколението, което играе футбол на телефона си и п.кае седнало !
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #14 Ами не е баш така. Тези Тесли в Германия са карани все от бели хора, като гледам, немци (поне имената са немски) и са с по 200-300 000+ км навъртени. Така, че какво искаше да кажеш за белите хора не разбрах? Средната възраст на автомобилния парк в ЕС е 10,7 г., като средно се въртят по 15-20 000 км на година и няма начин да не се карат от бели. Всъщност зависи и от колите де. Немските се карат най-малко и се продават, защото на 100-150 000 км започват проблемите. Явно тях си имал предвид!
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Истината е че когато белия човек си купи нова кола рядко я кара повече от 150-200 хил.км. Да не говорим един съвременен дизел Евро 6 на 200 000 км какви нещица ще е сменил или ще са пред смяна - комплект съединител с DMF + 2 от 4 дюзи и турбина са ти 5+ хиляди в оторизиран сервиз. Сега ако по нашенски ще рециклираме дюзи и ще търсим от морга турбо мисля че нямаме право да сравняваме с Тесла поддържана от официалния сервиз нали?
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    askfkla ( преди 8 месеца )
    Първите Тесли на 360000 км. пробег, заряда на батерията падаше на 80%, но това май се дължеше на факта, че бързозарядните не бяха навлезнали толкова масово в САЩ. Бързозарядните са много голям бич за батерията...
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Истината е, че животът на батерията зависи в огромна степен от навиците на собственика. Колко често и как я зарежда, защото бързите зарядни, да речем, съкращават живота й драстично. Резултатите при една кола не значат нищо. Но в страните, където Тесла е популярна, засега не съм чувал за масови проблеми с батериите. Там колите се сменят сравнително често и батерията издържа. Да му мислят купувачите "втора ръка". Един познат го играе това с Нисан Лийф, смяната струва колкото колата
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    На практика ако годините не са проблем както километрите повечето батерии биха издържали 20-30 години при средните 12-15К км на година в Европа като примерно най-продаваните Рено ЗОИ с 50квтч батерия и стандартния модел 3 имат към 400км пробег колкото този модел S е имал а и средния пробег вече е около 400км
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #8 Викаш 300 км в работни дни. А празниците, а отпуските, а болнични или някакво друго нещо? Километрите стават съвсем други, нали! Едно 400 стават. Трудна работа е това да знаеш да го направиш без бързи заряди и без дълги преходи веднъж поне в седмицата. Такива км трудно се правят с всекидневно едно и също каране. Личи си, че не караш много и не си изобщо в час.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #6 На дисплея ти изписва колко е. Не съм чувал за Тесла под 60% батерия. Стигне ли до 60 и се сменя. Ако нещо не си сигурен за батерията от Тесла ти я измерват правят и тест онлайн и ти казват какви са параметрите в момента
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това са по 250км на ден или 300 в работни дни. Което не е проблем да се поддържа със домашна зарядна станция