Стратегията на Peugeot да предлага напълно електрически версии на моделите си редом с традиционните двигатели с вътрешно горене ще помогне на компанията да бъде готова за влизащата в сила забрана за продажба на неелектрически автомобили. Официално тя трябва да започне да действа през 2040 г., но се очаква на някои пазари да бъде факт от 2032 г.
Според шефа на Peugeot – Жан-Филип Eмпарато, за да може да се справи с този срок, компанията трябва да бъде напълно готова още през 2030 г. Това се отнася за целия бизнес-план на марката, който включва разработка, производството, продажбите и обслужването на автомобилите.
„Новите 208 и 2008 излизат на пазара с бензинова, дизелова и електрическа версия, докато при по-големите – 3008, 5008, и 508 има хибридни варианти, които се предлагат заедно с версиите с ДВГ. Това прави нещата далеч по-лесни за клиентите, тъй като те избират модела, а след това и електрическия двигател“, обясни Eмпарато.
Позицията на ЕС предвижда задължителни нивата на СО2 за всеки нов автомобил да бъдат намалени с още 37,5% до 2030 г. Според шефа на Peugeot, при сегашния екологичен климат ще се постигне 50% намаления. И това ще бъде краят на историята на историята на двигателя с вътрешно горене, като производителите трябва да бъдат напълно подготвени.
“За да постигнем всичко това, следващото поколение на 208 трябва да бъде изцяло електрическо. Сегашното 208 позволява по-гладък и по-прост начин за преминаване към новите реалности. Най-лесно е да се отрежат всички двигатели с вътрешно горене при модела, но това щеше да бъде брутално – както за клиентите, така и за търговската ни мрежа“, обясни Eмпарато.
Снимка: Peugeot