IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Apple CarPlay и Android Auto са по-опасни от алкохола

Използването на информационно-развлекателни системи увеличава времето за реакция на водача

Apple CarPlay и Android Auto са по-опасни от алкохола

Технологиите в съвременните автомобили продължават да се развиват, осигурявайки както повишена безопасност, така и удобство. Системи като следене на „слепите“ зони, откриването на пешеходци и адаптивен круиз-контрол правят превозните средства по-безопасни, но пък други иновации се оказват доста опасни при шофиране, показва проучване на IAM RoadSmart - британска организация за пътна безопасност, която е създадена през 1956 г.

Според проучване на експертите на организацията, използването на системите Apple CarPlay и Android Auto през тъч-скрийн екран увеличава в пъти времето за реакция на водача. То е повече от това при шофиране след употреба на алкохол, на канабис, както и при писане на текстови съобщения и разговори по телефона.

Изследването показава, че при употреба на тези две системи шофьорът сваля очите си от пътя за цели 16 секунди. При скорост от 112 км/ч това са повече от 500 метра. Времето за реакция в случая се увеличава съответно с 53 и 57% при двете системи. За сравнение, реакция на водач с алкохол в кръвта (на ръба на позволената норма) се забавя с 12%, а на употребил канабис – с 21%. При писането на съобщения реакцията се забавя с 35%, а при говорене по телефона – с 46%.

Дори гласовото управление на двете системи се оказва проблем, тъй като то забавя реакцията на човека зад волана с 30 и 36%. Разсейването влияе не само на спирачното разстояние, но и върху контрола на лентата на движение. Оказва се също, че шофьорите отделят погледа си от пътя за още 5 секунди, без да имат основателна причина за това.

Снимка: MINI

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #9 Нямам нужда да ми се извежда навигация по простата причина, че колата ми е с такава. Извеждам други неща и най-вече музика.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много радват коментари на "специалисти", който си нямат и идея какви са тези "системи"... Андроид ауто е с основна роля да изведе определени апликации на екрана на автомобилната медия - най-често и почти винаги, това е навигацията. Който ми каже че няма нужда от нея - да си ходи в пещерата и да си рисува с въглен по стените... А иначе ако човек иска да си "цъка" - и без андроид ауто ще намери как да го прави на телефона...
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Последните модели на Ауди и Поше Тайкан са перфектен пример за това безумие с екранчета.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    трябва да бъде забранено със закон използването на инфотеймънт системи по време на дрижение за водача единственно показателите на двигателя са важни телефонни обаждания текстови съобщения електронна поща да са достъпни единственно при спрял автомобил
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #4 Андроида, поне на моята кола има опция да не можеш да цъкаш по време на движение и такава да можеш. Сам избираш дали да я активираш или не от менюто. Фабричните настройки са да не можеш, но можеш да ги отмениш и персонализираш. И аз не цъкам на телефона, а цъкам от дисплея на навигацията на колата.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 2 месеца )
    Такива системи само пречат. Возещите се отзад може да ползват каквото си искат, но шофьора си е шофьор. Ако разчиташ само на системите за сигурност значи мястото ти не е зад волана! Всичко става, зацапан/дефектирал датчик или просто препятствие, което системата не е "видяла" по някаква неясна причина.Като не искаш да караш има градски транспорт, такси, влак и т.н., вози се колкото искаш и си цъкай. Твърдо съм на мнение, че съвременните системи започват да пречат повече отколкото да помагат.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    №3 - ей такива като тебе, когато разберат че управленето на кола е отговорна работа ,а не плей стейщън и разчитане на шепа електроника, катастрофите ще спаднат рязко. Колкото до андроид -> по време на движение имаш достъп само до навигация и музика + обаждания и не можеш да цъкаш по телефона. Ейпъл мисля телефона не е блокиран.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Безпорно отвлищат вниманието, но ако колата е снабдена с асистент за следене на лентата, разпознаване на пешеходци и предмети по пътя, спирачен асистент, който спира при препядствие, то можете да си джиткате по-спокойно, но не е препоръчително разбира се. Според мен без тези системи и колата, ако е снабдена с андоид и ейпъл трябва да не могат по време на движение да си цъкате по тях. Единствено функциите от волана да остават, а тъча да бъде блокиран.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То затова са измислили звукова сигнализация/команди и head-up дисплей, а иначе то и климатика да си ръчкаш докато караш може да се претрепеш.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много показателно изследване за всички любители на съвременните "автомобили", натъпкани с телевизори и "инфо-развлекателни" системи. :-(