Застрахователният институт за безопасност на движението в САЩ (IIHS) обявиха препоръки за използването на електронните асистенти, интегрирани в автомобилите. Идеята е, това да накара шофьорите да бъдат по-отговорни при управление на техните превозни средства.
Експертите са на мнение, че в момента хората се предоверяват на електронните асистенти и на технологиите за активна безопасност, което води до загуба на контрола на управление и до пътно-транспортни произшествия. В IIHS смятат също, че всички тези системи трябва да бъдат преработени и да получат вграден ограничител, който да не позволява да бъдат използвани в някои ситуации.
Според президента на института Дейвид Харки, системите трябва да бъдат проектирани така, че шофьорите да участват активно в управлението. Той дори предлага самите водачи да трябва да заслужат правото си да използват асистентите. Например, ако даде шофьор кара прекалено опасно, той първо трябва да усъвършенства навиците си зад волана. Ако обаче бъде внимателен, той ще получава възможността да използва всички електронни системи.
Проблемът в случая е, че в подобен случай автомобилните производители ще трябва да оборудват своите превозни средства със система, която да „оценява“ поведението на водача. А това трудно би станало, тъй като допълнително ще оскъпи новите коли.
Снимка: Motor