IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Kia Sorento за Европа – хибрид и режим за оф-роуд

Всъдеходът получава луксозен салон и най-модерни технологии

Новата Kia Sorento за Европа – хибрид и режим за оф-роуд

Компанията Kia разкри подробности за новото Sorento, но вече в спецификациите му за европейския пазар, където автомобилът ще стъпи през лятото. За първи път всъдеходът ще се предлага с хибридно задвижване и със специален режим Terrain Mode за движение по тежък терен.

Четвъртото поколение на Kia Sorento е изградено на нова платформа, благодарение на което разстоянето между двете оси е увеличено с 35 мм. Окачването е ревизирано, като е с променена геометрия, а голяма част от компонентите са заменени с нови. Това осигурява по-остра управляемост и подобрява плавността на движение. Шасито позволява използването на голям брой задвижващи агрегати, в това число и такива, които се зареждат от електропреносната мрежа.

Kia Sorento

Имено такъв е Sorento Hybrid, в който влизат 1,6-литров бензинов двигател T-GDi с 4 цилиндъра, батерия с к 1,49 кВт/ч, 44,2-киловатов електромотор и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Съвкупната мощност е 230 к.с. и 350 Нм, като този вариант излиза на пазара първи. Ще има и хибридна версия, която се зарежда от мрежата, като тя ще се появи в продажба до края на годината.

В гамата двигатели е включена и дизелова версия с  двигател 2.2 Smartstream (202 к.с. и 440 Нм), при която се появява нова 8-степенна „роботизирана“ скоростна кутия с два „мокри“ съединителя. Този агрегат е с 38,2 кг по-лек, отколкото беше при третото поколение на Sorento.

Kia Sorento

Базовата версия на всъдехода е със задвижване на предната ос, като системата 4х4 е опция за модела. Тя получава нов профил - Terrain Mode, при който се променят алгоритмите на системите за стабилизация и против буксуване, за да може кросоувърът да се движи без проблеми на кал, пясък или сняг.

Салонът на новото Sorento представлява съчетание от премиум-материали и прогресивни технологии. На предния панел е разположен обединен в едно виртуален приборен панел с диагонал 12,3 инча и екран на мултимедията (10,5 инча), като на централната консола са разположение управлението на климатика, „шайба“ за смяна на предавките и селектрор за режимите на движение.

Още снимки на модела - вижте в галерията:

В оборудването на кросоувъра влизат още специално осветление Mood Lighting, аудиосистема BOSE с обемно звучене и 12 колони, безкабелно зарядно за смартфони и др. За направата на интериора са използвани текстил, кожа, в това число и Nappa, метал и пластмаса с матова повърхност.

На европейския пазар новото Kia Sorento ще се доставя от Южна Корея, докато версията за Северна Америка ще се сглобява в Уест Пойнт, щата Джорджия (САЩ).

Снимки: Kia

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Киа Спортидж ( преди 4 месеца )
    Имам Киа Спортидж 2011 купена от магазина. За времето си беше/и е/страхотен дизайн. Новия Спортидж е грозноват особенно отпред. Как може на коли по +30000€ да имат "таблет" за навигация като това Соренто... Излагация
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тази кола е голяма излагация! Тъкмо направиха една крачка напред в дизайна и сега с последните модели правят две назад. Жалко!
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С тия квадратни вентилационни отвори вътре прилича на HAVAL. А пък задницата ... просто нямам думи. Пак настъпиха мотиката
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вътре е добре, но отвън е супер зле. Особено задницата е потресаващо грозна. Тъкмо оправиха дизайна и пак залитнаха накриво с типично китайско-азиатски изпълнения, въпреки че са корейци, ама генът им китайски...