IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как работи динамичният тракшън-контрол

Системата осигурява по-голяма стабилност, но може да бъде изключена при необходимост

Как работи динамичният тракшън-контрол

Динамичният тракшън контрол (DTC) е система, предлагана от някои производители като BMW. Идеята е да се осигури по-добра стабилност на автомобила, а с това и по-голяма сигурност. DTC е активирана по подразбиране. Можете да изключите системата ръчно, ако искате повече приплъзване на колелата. Това е полезно, ако искате да потеглите в снега или по хлъзгави пътища.

Динамичният тракшън контрол се предлага като функция на оборудването заедно с DSC (динамичен контрол на стабилността). Тя е, така да се каже, подчинена функция на DSC. Ако искате динамичен и спортен стил на шофиране, можете да адаптирате системата, но стабилността на движение продължава да се поддържа.

DTC

Когато системата бъде активирана, мощността на двигателя и приплъзването на колелата се ограничават, за да стабилизират автомобила. Това обаче понякога се разглежда като контрапродуктивно. Следователно ефектът от системата може да се сведе до минимум с натискане на бутон. Динамиката на поведението при шофиране се увеличава без да се застрашава безопасността на пътя.

Също така в някои ситуации може да бъде много полезно ако колелата приплъзнат малко при стартиране. Сцеплението и задвижването на автомобила се подобряват по равно.

DTC е характеристика на производителя на автомобила BMW. Подобни системи съществуват и в други автомобили, но са наречени по различен начин. E90 например е едно от превозните средства, които имат тази функция.

DTC

Можете да разпознаете функцията на оборудването по бутона с надпис "DTC". Можете да го натиснете ръчно и по този начин да деактивирате контрола на сцеплението. 

Бутонът може да се управлява в две стъпки. Контролът на приплъзване се активира с ограничение след натискане на бутона веднъж. В същото време се активира и DSC. Можете да забележите това по факта, че колелата се въртят малко при стартиране. Ако задържите бутона DTC малко по-дълго, изключвате и двете системи напълно.

ABS е изключение, тъй като тя не може да бъде изключена. Ако сте изключили системите, ще видите, че на таблото светва лампа. Това сигнализира, че отсега нататък шофирате на собствена отговорност. Електронните системи не се активират отново, докато бутонът не бъде натиснат отново. Лампата изгасва.

Ако има проблеми с блока за управление, комплектът за ремонт, който се продава от производителя, понякога може да помогне. Въпреки това, тъй като е доста скъп, трябва предварително да прочетете бордовия компютър. Това е единственият начин да разберете дали наистина контролният блок създава проблеми.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    като изключиш стабилизиращите системи за тези които могат да карат става весело https://www.youtube.com/watch?v=lwSkudF-fi4&list=PLeyREQWA-DX4N1z7JSDVZnTEM9FOlWDbk&index=17
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 2 месеца )
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    м да а ( преди 2 месеца )
    аз единственото което мога да изключа е ESP или нещо такова , никога не съм го правил и нямам представа за какво служи и какъв ще е резултата.
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Реклама на системите за стабилност на БМВ, които нищо не струват. Системата, като е включена и спъваш колата отвсякъде все едно имаш друг автомобил. Буквално колата става друга. И въпреки, че е спъната канавките и мантинелите, бордюрите, стълбовете и дърветата са като магнит за БеЕнВе-тата. Най-страшното обаче е тогава, когато водачът на колата кара предимно с тези включени системи и е свикнал с тях да му помагат. В даден момент реши да се направи на състезател и ги изключи.Тогава става мазалото