Компанията Ford ще свие европейската си дилърска мрежа, за да може се върне към печалбате. Това ще засегне най-вече търговските представителства във Великобритания, като се очаква техният брой да бъде съкратен на половината, съобщава Automotive News Europe.
Пред изданието президентът на Ford of Europe – Стюърт Роули, призна, че подобни мерки ще бъдат подходящи за пазара, но отказа да разкрие колко дилърства на марката ще бъдат затворени. Според последните информации, във Великобритания ще бъдат затворени 180 от общ 400 представителства на марката.
„Очевидно е, че имаме много разходи за дистрибуция и те намаляват печалбата ни. Искаме да направим мрежата ни по-ефективна. В крайна сметка, нашите дилъри са частни инвеститори, които очакват възвръщаемост на вложените пари“, коментира Роули.
Основната промяна в европейската дистрибуторска мрежа на Ford ще включва ускорено преминаване към онлайн продажби в отговор на промените в потребителското търсене. Новата система на продажбите ще започне да действа в Европа при пускането на пазара на електрическия кросоувър Mustang Mach E, което е планирано за тази година.
„Клиентите искат да си поръчат автомобил онлайн и да го платят онлайн. За това обаче трябва единен интерфейс за всички дилърства, който съответно струва пари. А те няма да се появят с магическа пръчка, тоест трябва да дойдат отнякъде“, каза още президентът на Ford of Europe.
Снимка: Ford