fallback

Напук на физиката: тестваме смайващото ново BMW X6 M

Най-бързият SUV в историята на баварците е надменно - но и неустоимо - отрицание на природните закони

Законите на физиката са много досадно нещо. Те изискват за всичко да си плащаме.

 

АКО ИСКАМЕ БЪРЗИНА И ДИНАМИКА, трябва да се откажем от удобствата. А ако искаме много пространство, кожен салон и багажник за пет куфара, ще пожертваме пъргавината в завоите. Даже при удивителни машини като новото BMW Х6 размерите и теглото се усещат. В крайна сметка ускорението, както доказаха сър Исак Нютон и една ябълка, е равно на силата, разделена на масата. Колкото по-голяма е масата, толкова по-зле за ускорението. Няма как да променим това. Или поне така си мислехме досега.

КАК СЕ СЪЗДАВА ЕДНА ИСТИНСКА спортна кола? Колин Чапман, митичният основател на Lotus, ни е дал доста ясни указания: опростявай, и добави лекота. Ето ви обаче една кола, която прави точно обратното. Озовахме се чак в Аризона, за да се запознаем с два автомобила, чиято цел е просто да размахат неприлично пръст в лицето на споменатия Нютон. Новите Х5 и Х6 от М-поделението на BMW са всичко друго, но не и опростени. Нито пък са особено леки: с човек зад волана тежат два тона и половина.

Но това няма никакво значение, защото германците са напомпали здравата другия показател в уравнението: силата. "Обикновеното" X6 50i има 450 конски сили и в никакъв случай не е маломощно. Но при X6 M конете са 600, а при Competition версията - 625. Това е повече от новото Ferrari Roma, от Lamborghini Huracan и даже от най-мощната Tesla Model S в нейния така наречен "налудничав" (Ludicrous) режим".

ЗА ДА ВДИГНЕТЕ 100 КМ/Ч ОТ МЯСТО, са достатъчни 3.8 секунди - с почти половин секунда по-бързо от предишното поколение. Нека ви кажем няколко коли, които са по-бавни от това. Аston Martin DB11. Ferrari F40. Koenigsegg CCR. Lamborghini Gallardo Superleggera. Pagani Zonda Roadster. Което ясно показва колко напред е отишла технологията на двигателите в последните петнайсет години. Нещото под капака тук е наистина изумително. Има две отделни маслени помпи, за да се омаслява винаги, даже при солидни странични ускорения, и на практика има две отделни охладителни системи.

ТОВА Е СЪЩИЯТ МОТОР, който ще откриете и в новото М5: 4.4-литров V8. Но за разлика от "обикновения" N63 двигател, ползван в простосмъртните модели на BMW, този е специално доработен за M-поделението и се казва S63.  

BMW X6 M Competition

4395 куб. см работен обем (V8)

625 к. с. максимална мощност

750 Нм максимален въртящ момент

3.8 секунди 0-100 км/ч

Турбокомпресорите му са забележимо по-големи и са монтирани във вътрешността на V-то. Изпускателните клапани са вече не вакуумни, а електронни. Инжекторите и буталото на горивната помпа са от специално подсилен материал, защото горивото се впръсква не при 200, а при цели 345 бара налягане. Повечето спортни коли днес ползват сложни аудиосинтезатори, за да направят звука от мотора по-мъжествен. X6 M ползва заглушител, за да го направи малко по-приличен, когато карате децата на училище.

ИЗОБЩО ТОВА Е ЕДИН МНОГО впечатляващ и удивително сложен двигател. А и останалата част от колата не му отстъпва: като се започне от предното окачване, специално разработено за този модел за повече прецизност в управлението, мине се през активния М-диференциал и се приключи с двата чифта 100-милиметрови ауспухови тръби отзад. Впрочем, за успокоение на еколозите, и двата имат по един филтър за твърди частици.

Както подобава на една истинска М кола, можете да настройвате ръчно почти всичко - реакциите на скоростната кутия, на газта, на волана. Можете да ограничите намесата на електронната стабилизация, или пък направо да я изключите, ако сте достатъчно смели. Ние се държахме прилично само от искрено уважение към аризонската полиция. Което ни помогна да задържим и разхода в рамките на около 13 и половина литра на сто.

НА ТЕОРИЯ ТЕЗИ ДВА АВТОМОБИЛА ще се справят прилично и извън пътя. Те имат доста интелигентна система за задвижване на четирите колела и малко над 21 сантиметра просвет. Досега не сме срещали някой чак толкова неудържимо превъртял, че да кара BMW M офроуд, но хипотетично е възможно.

В същото време тези машини могат да предложат и много приличен комфорт, когато ви потрябва. Специалните М седалки са всъщност дори по-удобни от стандартните. Отзад има три обособени места, така че петчленно семейство ще се чувства отлично в тази кола. Х5 М има 650 литра багажник, при X6 M той намалява до 580 литра, но и това е предостатъчно.

Таблото е тапицирано с мериносова кожа. Алуминиевите декорации могат да се заменят с карбон или дърво, ако предпочитате. Всички системи за сигурност са серийни. В цената са включени също гласовият асистент и хедъп дисплеят. Каква е цената ли? 248 850 лева за Х5 М, и 254 450 лева за X6 M. На пръв поглед това е абсурдно много за един автомобил. Но не и когато автомобилът е победа над самите природни закони.

Още снимки от теста на BMW X6 M и BMW X5 M вижте в галерията:

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Сериозна машинка. Но аз все пак бих предпочел М5. Ако ми беше по джоба де :D
  • #22
    до 24 ( преди 4 години )
    мозък, има ценови листи на сайта на BMW България, както и на дилърите. Но на интеуект, на който прозорец към света му е мобиле, няма какво повече да обяснявам :D
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Ей тази статия видяхте ли я:https://automedia.investor.bg/a/2-***/40815-8-avtomobila-na-staro-koito-mogat-da-vi-nakarat-da-sazhalyavateПървият автомобил от статията е БМВ X5 с двигател 4.4 би турбо.Сега ще ми кажете този мотор е нов и няма нищо общо с проблемите на старият.Дали ?Щото, ако не е така ще се окаже, че е много скъп, но и НЕнадежден,но за сметка на това е много Премиум и Екслузивен и супер престижен :)))
  • #20
    Край ( преди 4 години )
    Драг камион - виждал съм ги в САЩ.спортна кола от 2.5тона е оксиморон.Само германците си мислят че като сложиш лакирана дървения и одереш няколко телета за тапицерия си голям баровец - Зукърбърг си ходи по тениска.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Нисък коефициент умножен по голяма площ пак дава по-лоши стойности от нисък коефициент умножен по малка площ. И другото нещо - за какво тези автомобили са SUV? Има ли един човек който да тръгне с Х6 М по някакви пущинаци и баири където ще нажулиш щети за хилядарки за нула време по толкова скъп автомобил. Нито е джип който да не го жалиш. Нито е спортна кола. Пълна глупост. Но клиентите явно това искат. Защото са селяци. Иска да е височко.
  • #18
    ( преди 4 години )
  • #17
    до 8 ( преди 4 години )
    М3 струваше 137 000 лева, в момента не се предлага официално, щото чакат новото. М4 е 160 000 лева с ДДС. М2 Competition, което е най-доброто БМВ за каране, е 126 000 лева. Не е трудно да си провериш, преди да се обаждаш
  • #16
    none ( преди 4 години )
    Цените на германското трио вече подминаха МКС посока Марс ;). Мисля че кризата тази година сериозно ще ги приземи. 2010 за 120-140К можеше да.се купи 3л. Туарег/Х5 с доста прилично оборудване. Сега същите са поне 160-180К (добавянето на повече турбини и слагането на по-големи екрани не оправдава даването на още 30-40К). Останалите автопроизводители също не изостават с цените но и това ще се промени. 2008 година само Рено и Форд имаха прилични автомобили под 30К, 2010 вече почти всички имаха
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Те БМВ случйно я направиха тази Х6ца, щот няма кой да я купува, нали ?!?Ееей ама тук сте само разбирачи! Има си клиенти за всичко по света. И никой не е тръгнал да сравнява Х6М с М3, камо ли да кара Х6цата по пистите. Хората които купуват тази кола търсят удобствата на СУВ с ускоренито на спортен автомобил, а тази Х6ца се справя блестящо с тези изисквания! И аз не съм фен на този клас коли, но това не прави колата лоша, особенно като се има предвид и теглото. Иначе бих карал М5!
  • #14
    v-1 ( преди 4 години )
    И кой е този СУВ с коефициент под 0,30? Може ли линк или информация..
fallback
Последни