fallback

Как електромобилите ще ударят по сектора с услуги

Средният търговец ще загуби 35%, а най-много ще намажат производителите на гуми

Преходът от традиционния ДВГ към електрически коли се отразява не само върху количеството вредни емисии: това ще повлияе значително върху техническото обслужване на автомобилите. В електрическите превозни средства има само една пета от частите, използвани в колите с ДВГ, както и почти никакво масло, така че типичният търговец на автомобили ще претърпи спад на приходите от услуги с 35% или с около 1300 долара. Такива данни посочват специалистите от Autoblog след сравняване на сумата за поддръжка на бензиновите автомобили и електрическите модели за последните 5 години.

Смяната на масло и накладки (съответно 24% и 5% от всички операции по поддръжка на американския пазар) намаляват или напълно отпадат при преминаване към електромобили. Колите на ток често използват процес, наречен регенеративно спиране, който забавя автомобила, като същевременно пести енергията от батерията. В същото време експертите отбелязват и значителни икономии при спирачните накладки: някои Toyota Prius все още работят с първия си комплект накладки след повече от 160 000 навъртени километра, докато стандартната подмяна при коли с ДВГ става след 50-60 000 км.

Един от бенефициентите на прехода към електромобилите ще са производителите на гуми - всяка година колите изминават все повече и повече километри. В САЩ например, това за 5,23 трилиона км годишно, като разстоянието се увеличава с около 1% на година. Тъй като сега собствениците притежават един автомобил средно 11,1 години, това води до увеличаване продажбите на нови гуми. Друг важен лост за ръста в търсенето на гуми е вторичният ефект от силовото задвижване: гумите при електрическите автомобили се износват много по-бързо от колите с ДВГ. Причината е, че са по-тежки и максималният въртящ момент настъпва почти мигновено. Например, някои собственици на Tesla сменят гумите си едва 16 000 км.

Развитието на електромобилите влияе и върху честотата на подмяната на стъклата, а решаващите фактори тук също са увеличаването на средногодишния пробег и възрастта на колата. Чистачките, течността за чистачките, фаровете и крушките също могат да бъдат отнесени към тази категория, защото са все по-обвързани с технологии като сензори и камери. Тъй като повече превозни средства получават сензори за усъвършенстваните функции за подпомагане на водача, те няма да работят, ако не се поддържат чисти.

Електрическите автомобили имат и по-високи изисквания към охлаждане. Те трябва по-добре да охлаждат салона, като се опитват да не повлияят върху пробега на колата. Първата защита срещу загуба на топлина са по-ефективните стъклени конструкции и материали. Видимостта пък е една от най-интересните области за иновации и инвестиции. Честно казано, тя винаги е била основен аспект на доходи за доставчици като Valeo и химическите компании, които продават течности за чистачки, например.

fallback
  • #12
    Dinoas ( преди 4 години )
    До тук прочетох само едно две неща верни, всичко останало си е плява да запълни мястото. Нима в нормалните автомобили няма сензори? Или *** не си слага течност за стъкло почистване? Нима онези техници които разбират няма да спечелят от новите автомобили? Е няма да сменят накладки всеки ден но веднъж в месеца, но за това пък ще струват майка си и баща си
  • #11
    Пак до 9 ( преди 4 години )
    А майстори ще виждаш пак. Но там какви пари ще плащаш....ле ле...
  • #10
    До номер 9 ( преди 4 години )
    Купи си !Какво чакаш ?Май нещо не ти стиска, А ?
  • #9
    Никола ( преди 4 години )
    Ужас.И кво излиза като теглим чертата.
  • #8
    до 7 ( преди 4 години )
    Имам предвид Модел 3 понеже той е 5 години по-нов но и при S е доста далеч от половин тон разликата в сравнение с Мерц Е който с дизел 340 коня тежи 1905кг а Теслата с около 410 кс от своя страна е 2200кг което е 300кила или 15% повече но все пак е стар модел а при сравнение между Ц-класа и Модел 3 няма подобни разлики
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще си купя ел. кола само да спра да виждам гадните майсторчета.
  • #6
    RD ( преди 4 години )
    Пропуснали са че няма да се сменят гърнета и да се избушват катализатори.
  • #5
    TSLA ( преди 4 години )
    "Как електромобилите ще ударят по сектора с услуги?" - с класическа комбинация: прав, десен и завършващо кроше. Завод Аспо да се готви за ринга
  • #4
    до Тинтири ( преди 4 години )
    Теглото е до 5% повече в сравнение с дизелов модел с подобна мощност а това с въртящия момент е глупост колкото и да е внезапен то винаги можеш да ускоряваш и плавно има си и режим с по-слабо ускорение или не си съгласен с това
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    до 2: извинети мЪ вие функционално неграмотен ли сте? Подозирам, че електрошоковите всичките сте, но това е друга тема! Как точно избираш кое ти е по-важно - внезапния въртящ момент и теглото са основа за повишеното износване - нито едното нито другото можеш да контролиращ защото са константи зададени от спецификата и производителя... нищо де едно късо може да ви понакъдри мозъците и да се появи някоя гънка ;)
fallback
Последни