Компанията BMW е дала „зелена светлина“ на ново M2 със задно задвижване, което ще бъде част от офанзивата, която спортното подразделение на марката стартира при компактните модели. Този план включва още създаването на M2 Gran Coupe и 1-Series, чиято мощност ще бъде над 400 к.с.
Наскоро от BMW M обявиха, че нямат интерес към моделите с предно предаване и затова не бива да се очаква М-версия на 1-Series. А тъй като и 2-Series Gran Coupe също е със задвижване към предната ос, напълно логично беше да не видим „напомпан“ вариант на този модел. Сега обаче от компанията уточняват, че М-подразделението ще доработи само версиите на двата модела, които са оборудвани със система за задвижване на четирите колела..
Второто поколение на M2 вече се разработва активно, като носи кодово име G87. То трябва да се появи на пазара през 2022 г., като ще получи нова версия на 6-цилиндровия двигател, поставян на новите M3 и M4, чиято премиера ще се състои по-късно тази година. Същият мотор се използва и от наскоро пуснатите в продажба кросоувъри X3 M и X4 M.
Бензиновият агрегат с две турбини е обозначен като S58 и заменя S55, на който разчита сегашното M2. Той обещава същите характеристики във високите обороти, като червената линия започва от 7200 об/мин. Очаква се, че S58 ще развива най-малко 426 к.с. (с 16 повече от S55), като това ще позволи на модела да се конкурира с Mercedes-AMG A45 S, който има 420 к.с. под капака.
През 2021 г. пък ще трябва да бъде готовото новото поколение на стандартното купе BMW 2-Series, който поема по пътя на показаното наскоро 2-Series Gran Coupe. Съответно, моделът ще получи платформата CLAR на BMW, а това означава, че ще е с предно предаване. Версията М2 обаче ще запази задното предаване с надлъжно разположение на двигателя, който на свой ред ще бъде свързан със стартер-генератор. Това ще осигури изключване на мотора при движение на празен ход, регенеративно спиране и помощ при ускорение.
Източници от BMW очакват, че всички бъдещи М-модели на марката ще получат „мека“ хибрида система, която ще им позволи да намалят нивата на вредни емисии СО2. Както и сегашното M2, така и новото поколение на модела ще се предлага с 6-степенна автоматична скоростна кутия и с електронно управление на активния M-диференциал. Като опция ще е достъпва 8-степенна автоматична кутия с конвертор на въртящия момент.
Що се касае до бъдещото M2 Gran Coupe, то ще разчита на 2,0-литровия двигател с 4 цилиндъра, който сега се поставя на най-мощната версия на модела M235i. Моторът развива 306 к.с., но при M-версията мощността му ще скочи до 406 к.с. Така бъдещото M2 Gran Coupe спокойно ще може да се конкурира с Mercedes-AMG CLA 45 и със седана Audi RS3, чиято премиера предстои.
Съответно, същата конфигурация ще се предлага и за M-версия на хечбека 1-Series. Там обаче не е ясно, какво име ще получи моделът, тъй като M1 се счита за „свещена крава“, тъй като беше използвано от първата кола на M-подразделението, която се появи през 1978 г. А пък 1М се казваше пуснато в ограничен тираж през 2011 г. 1-Series M Coupé от 2011 г.
Снимки: Autocar