IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cadillac загатна два електрически модела

Американската марка ще заложи на изцяло електрическото задвижване в кросоувъра Lyriq и седана Celestiq

Cadillac загатна два електрически модела

Концернът General Motors представи няколко изцяло електрически новини, сред които е и първият кросоувър на Cadillac, който ще получи електромотор. Освен него ще видим и електрически седан, който ще се превърне във флагмана на фирмата.

Засега е известно, че седанът Celestiq ще бъде произведен в ограничена серия. Всеки екземпляр ще бъде изработен на ръка, с изключение на платформата Ultium, която ще използва. В автомобила ще бъдат използвани „великолепни дървени елементи и висококачествена кожа, която хармонично ще се съчетава с огромен сензорен екран“.

Според слуховете Cadillac Celestiq на външен вид ще прилича на електрическия кросоувър Lyriq, който ще бъде представен на втори април. Моделът SUV ще бъде по-къс и по-тесен, но по-висок от седана Celestiq.

Cadillac EV

Предниците на Celestiq и Lyriq си приличат удивително и имат идентичен дизайн на радиаторната решетка. Сходството е и във вертикалните фарове и тънките светодиодни елементи, които ще служат и за мигачи.

Cadillac не дава информация кога и къде ще дебютира флагманът Celestiq, но със сигурност това ще бъде след дебюта на Lyriq.
Двата автомобила ще бъдат задвижвани от акумулатори на платформата Ultium, които ще бъдат достатъчно гъвкави, за да бъдат използвани не само за седани и SUV, но и за спортни автомобили и пикапи.

Клетките им ще могат да бъдат подреждани вертикално или хоризонтално, с което ще се напасват към всеки тип каросерия. Капацитетът им ще бъде между 50 и 200 кВт/ч, което ще осигури пробег до 650 километра с едно зареждане.

Cadillac EV

Нормалните електромобили в концерна GM ще използват 400-волтова техника и ще бъдат зареждани с до 200 кВт. Тези, стъпващи на новата платформа, ще имат 800-волтова техника и ще се зареждат с до 350 кВт.

Нови ще бъдат и задвижващите електромотори, разработвани от GM, които ще позволяват предно, задно или двойно предаване.
GM планира 19 различни акумулаторни и задвижващи конфигурации – значително по-малко от 550-те при днешните модели с двигатели с вътрешно горене на концерна.

Снимки: Cadillac, GM

0 от 500