IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Koenigsegg показа „абсолютния“ рекордьор

Шведите представиха и първото си гран-туризмо

Koenigsegg показа „абсолютния“ рекордьор

Шведският Koenigsegg е нишов производител, чиито коли струват по няколко милиона евро. И обикновено се чака с години, за да може клиентът да се сдобие с кола на марката. Затова е и доста изненадващо, когато компанията представи наведнъж не един, а два нови модела, при това доста впечатляващи.

Първият от тях е най-бързият автомобил в историята на бранда, който е получил и име, показващо това му качество. Хиперколата се казва Jesko Absolut, като е изградена на базата на показания преди година в Женева модел Jesko. Промените по нея са засегнали основно дизайна, като целите са ясни – повишаване на устойчивостта при високи скорости и намаляване на челното съпротивления.

Koenigsegg Jesko Absolut

Коефециентът Cx при Absolut е 0,278, което дори е по-малко от планираното. Колата е останала без преден сплитер и масивно антикрило, като те са заменени от два продълговати „плавника“ за по-добра стабилизация. Задната част е удължена с 85 мм, като в резултат на всичко това притискателната сила е увеличена от 1400 на 1500 кг. Съответно е преработено и окачването.

Хиперколата се задвижва от 5,0-литров V8 двигател с най-лекия в света колянов вал. На бензин мощността е 1299 к.с., а на биогориво E85 – 1625 к.с. Моторът е съчетан с 9-степенна автоматична скоростна кутия, собствена разработка на Koenigsegg, която разполага с функция Ultimate Power On Demand. Благодарение на нея, системата избира по най-бързия начин предавката, нужна за ускорение.

Още снимки на Jesko Absolut - вижте в галерията:

От Koenigsegg не съобщават максималната скорост на Jesko Absolut, но твърдят, че колата им е готова да отнеме короната на всеки един шампион, независимо от условията и мястото за състезание. А това вероятно означава, че този автомобил ще се опита да преодолее бариерата от 500 км/ч.

Едновременно с Jesko Absolut шведската компания представи и мега гранд-турър, който ще носи името Gemera. Обозначението „мегакола“ се използва за всички автомобили, чиято мощност превишава 1 мегават, тоест 1360 к.с. То се отнася както за jesko, така и за Gemera, която развива 1,27 мегавата (над 1700 к.с.) и 3500 Нм въртящ момент. В случая, за предната ос отговаря 3-цилиндров двигател Freevalve с електрическо управление на клапаните, развиващ 600 к.с. и 600 Нм, и електромотор с 400 к.с. и 500 Нм. Отделно, на всяко колела има по един електромотор с 500 к.с. и 1000 Нм, което позволява промяна на разпределението на тягата.

Koenigsegg Gemera

Двигателят е разработка на дъщерно предприятие на Koenigsegg, като също може да работи на биотеналол, а също така на метанол от марката Vulcanol или на смес между двете. В този случай, както твърди производителят, Gemera е толкова екологичен, колкото и електромобил, зареждан с енергия от възобновяеми източници. Моторът също така работи със смес E85 или с обикновен бензин.

Като всяко гран-туризмо, Koenigsegg Gemera може да преодолее 1000 км с едно зареждане, като пробегът само на ток е 50 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1,9 секунди, а времето за достигане на 400 км/ч също е рекордно, но не се съобщава. А най-удивителното е, че това е първият модел на марката с 4 места.

Koenigsegg Gemera

Салонът предлага висок комфорт, с какъвто не могат да се похвалят подобни автомобили. Разстоянието между двете оси е точно 3 метра. Возещите се в Gemera разполагат с информационно-развлекателна система, тризонов климатик, седалки с подгряване и др. Запазена е и фирмената електро-хидравлична система Autoskin, която отваря вратите и капака, управлява окачването и активната аеродинамика.

Освен всичко това, Gemera ще е най-масовият модел в историята на Koenigsegg, тъй като от него ще бъдат произведени 3000 бройки. За сравнение, компанията направи 25 Agera RS и 80 Regera, докато новият Jasko ще излезе в тираж от 125 бройки, в това число и версията Absolut.  Цената на се разкрива, но се очаква да е 1 млн. евро.

Още снимки на Koenigsegg Gemera - вижте в галерията:

Снимки: Koenigsegg


0 от 500