IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi A3 порасна и стана екологичен

Новото поколение на хечбека идва и с два варианта адаптивно окачване

Audi A3 порасна и стана екологичен

Въпреки леките намеци за "напомпани" модификации, Audi започна да разсекретява петвратката си с "обикновените" версии. Със смяната на поколенията Audi A3 леко порасна: междуосието остана почти непроменено - 2,64 м, но към дължината бяха добавени 3 сантиметра и тя стана 4,34 м. Ширината на хечбека си остана същата, а обемът на багажника - от 380 до 1200 литра. Мимоходом Audi спомена, че е подобрила шумоизолацията - включително чрез оптимизиране на аеродинамиката, което повишава акустичния комфорт.

Моделът запази досегашната си схема на окачване: "по-немощните" версии са оборудване с McPherson отпред и торсионна греда отзад, която е заменена от мултилинково при по-мощните. Освен това за A3 ще се предлагат и два варианта на окачване с адаптивни амортисьори, а компанията обещава, че разликите между комфортния и спортен режим на тяхната работа ще бъдат по-забележими. Първият ще намали просвета с 10 мм, а вторият - с 15 мм (при него ще има и пакет  S line за каросерията). Базовият хечбек е оборудван с 16-инчови джанти, а срещу доплащане ще се предлагат и 19-инчови.

Интериорът преживя солидна доза "дигитализация": физическите бутони на климатичната система бяха запазени, но екранът на бордовата мултимедийна система нарасна до 10,25 инча, а като опция е достъпен "виртуален кокпит" с два 12,3-инчови екрана и проекционен дисплей. Силата на звука на мултимедията вече може да се управлява чрез кръгови движения с пръсти. Освен това Audi A3 се сдоби със система за разпознаване на почерка.

Новото Audi A3

Компанията посочва, че новата мултимедия е станала десет пъти по-мощна от досегашната. Тя има много нови онлайн услуги и възможност за комуникация с пътната инфраструктура, гласовите команди вече могат да се формулират по-свободно, а в близко бъдеще A3 ще бъде оборудвано с безжично изпълнение на функциите на Allpe CarPlay и Android Auto. Списъкът с асистенти на водачи също е разширен - чак до автопилот от второ ниво, способен да управлява автомобила на магистрала със скорост до 210 км/ч.

Що се отнася до моторната гама, базовият двигател в началото на продажбите ще бъдат 1,5-литров бензинов турбо с мощност 150 коня и дизелов, развиващ 116 к.с. (по-късно ще се появи 1-литров трицилиндров дизелов с мощност 110 кончета, който ще играе ролята на базов). Двулитровият дизелов ще се предлага и във вариант с мощност от 150 коня, докато бензиновият ще има версия "мек" хибрид с 48-волтов стартов генератор. Той може да добави до 12 к.с. и 50 Нм към ДВГ, но основната му задача е друга - да осигури например възможност за движение до 40 сек с изключен двигател. Това, според оценките на Audi, ще спести до 0,4 л бензин на 100 км. Версиите само с ДВГ ще работят в тандем с механична и автоматична скоростна кутия, а за "меките" хибриди е предвидена само DSG.

Още снимки - в галерията:

В бъдеще германският автомобилен производител планира да пусне на пазара версии с задвижване на всички колела, два плъг-ин хибрида с мощност 218 и 245 к.с., както и Audi S3 с двулитров 4-цилиндров турбо двигател с мощност 310 коня. Недалеч е и появата на пълноценен "напомпан" хечбек RS 3, който вероятно ще се предлага с 2,5-литров петцилиндров двигател с мощност от около 400 к.с. Европейските дилъри вече приемат поръчки за новото поколение на модела, а първите доставки на крайните клиенти започват през май.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А3 отвътре е наполовина на Октавия. Виж материалите са на друго ниво. Дори в Супърб таблото е по-евтино от А3. А за 70 хилки какъв Супърб се взема не е истина.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А бе има си някои предимства А3 спрямо Октавия и Леон, но съм съгласен, че за 40-45к взимаш доооста напудрена Октавия 1.5, а за 56 взимаш базово Аудито (сегашното поколение) с 1.5. Ако ще давам такива пари на ВАГ бих предпочел Пасат за същите пари. Не мисля че А3ката ще е по-добра от него.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Само не разбрах, защо да не си взема Octavia или Leon, като получавам същата техника, шаси и двигатели за 40К, а тва е 70 ? Същия шоколад, ама в по-луксозна опаковка за децата.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Ауди определено имаха по стилен дизайн преди. Последно време позалязаха стабилно. За Мерцедес не бих казал че някога са имали особено добър дизайн. Даже напоследък се справят по-добре.БМВ също...Тук там по някой модел и от трите испъква, но повечето са си типично по немски лишени от красота.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И БМВ и Мерцедес и Ауди стават все по-грозни и по-грозни, все по-далеч от някогашната елегантност...
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Чудя се от Ауди как може да са одобрили такъв неадекватен дизайн. А интериора е просто смешен.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Още чакаме над 20-те електрически модела на Ауди. Чакаме, чакаме...
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Градски хечбек за сто бона, що е то?
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И пак му турили... как беше... clean diesel, мухахахаха.
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    до 2 ( преди 4 години )
    Какво значи "най-доброто в сегмента", като тая платформа си я делят още над 20 модела на фирмата? И всичките се трошат като за световно. По-добре кисело грозде, отколкото кисел гъзар - както знаем, моделите на ФВ са изборът на киселите гъзари /нямам предвид колега номер 2/, особено старите Голфове, при които не "тунингованите" бройки са нещо като халеевата комета.