IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo сам ще произвежда акумулатори за електромобилите си

Щведите се учи от лидера на пазара Tesla и ще предлагат безжични актуализации на софтуера

Volvo сам ще произвежда акумулатори за електромобилите си

Както повечето производители днес, Volvo тръгва към електричеството. Тестовите превозни средства прераснаха в огромни инициативи, смели обещания и огромни инвестиции. Електрификацията на марката не е изненадваща, но като сравнително малък играч в автомобилния свят е интересно да видим как Volvo следва водещата позиция на най-големите производители на електромобили в света.

В момента акумулаторите в хибридите на Volvo са произведени от LG Chem. Компанията е един от основните доставчици на голям брой автомобилни производители, включително на Tesla. Но с въвеждането на първия електромобил на фирмата, XC40 Recharge, тя ще поеме контрола върху хардуера и софтуера, които ще захранват малкия всъдеход.

"Започвайки с електрическите превозни средства, навлизаме в съвсем нова територия. Пакетът става част от структурата на превозното средство", казва Улрик Персон, мениджър на акумулаторните продукти на Volvo. "Да поемем собствеността върху този компонент бе стратегическо решение".

Volvo акумулатори

В бъдеще електрификацията ще се превърне в по-голяма част от гамата на компанията, като целта е до 2025 г. 50 процента от продажбите й в световен мащаб да бъдат електрически превозни средства. За да постигне това, идеята трябва да се хареса на шофьорите, които са свикнали с възможността на Tesla да прави постоянни актуализации „по въздуха“, които в някои случаи разширяват пробега на автомобилите.

Volvo взима пример от Tesla и започва да работи върху собствения си алгоритъм за акумулатора. Подобно на Tesla, той ще използва данни, споделяни от клиенти, шофиращи колите си. Въз основа на това автомобилният производител ще подобрява софтуера си, за да направи автомобилите си по-ефективни и след това ще го изпраща към електрифицираните автомобили.

Tesla промени това, което хората очакват от своите превозни средства, и за да се конкурират с тях в електрическия свят, производители като Volvo трябва да се адаптират. Това не е евтино.

Volvo акумулатори

Автомобилният производител инвестира 60 милиона долара в лаборатория за акумулатори в централата си в Гьотеборг, Швеция. Тук Volvo изпробва своите пакети и модули в строги тестове. Първата част от центъра е завършена на цена от 25 милиона долара, като втората в момента е в процес на изграждане. Има място за трета, в случай на нужда.

В лабораторията инженерите на Volvo изпробват всички видове батерии. Два различни типа акумулатори ще бъдат използвани в превозните средства на марката. За пазара в Китай CATL снабдява производителя с цилиндрични клетки като тези, намиращи се в Tesla, докато LG Chem доставя пакетите за останалите пазари.

Това е начинание, което трябва да работи добре в Европа, където продажбите на EV растат. В Съединените щати това може да се окаже трудна задача. Там електрическите превозни средства все още имат незначителен дял от общите продажби. Една от основните причини за това са притесненията за пробега. Разбира се, никой не кара караме по 300 километра на ден, но американците все още искат да могат да постигнат това толкова лесно в електромобил, колкото в автомобил на бензин.

Твърденията на Tesla за отличен пробег са една от причините автомобилите на марката да са популярен избор за мнозина. Volvo иска да направи същото. Както всички останали на пазара, марката изостава от Tesla, но поставя добра основа за бъдещо развитие.

Снимки: Volvo

0 от 500