Автомобилните производители започнаха спешна реорганизация на плановете си за премиера на нови модели, след като изложението в Женева, което трябваше да се проведе от 3-и до 15 март, беше отложено заради разпространението на коронавируса. Повече от 160 изложителите бяха планирали да покажат своите автомобили на 90-ото издание на салона, но забраната за събиране на повече от 1000 души на едно място в Швейцария ги принуди да търсят нови решения.
Компаниите BMW и Mercedes-Benz заявиха, че ще използват директно излъчване в интернет, за да представят своите на BMW Concept i4 и обновената Mercedes E-Class. Във Ferrari обаче не планират да организират алтернативни събития, докато от Fiat Chrysler заявиха, че нямат план B, но и че търсят начини да покажат новия електрически Fiat 500.
Френската марка DS, която част от PSA Group, на свой ред обяви, че търси място край Париж, за да представи нов концептуален автомобил, докато принадлежащата на Volkswagen Group марка Audi ще използва цифрови канали за премиерите на своите Audi A3 sportback и Audi e-Tron S. Същото ще стори и Porsche, където утре ще покажат 911 Turbo. Това ще стане по интернет, като главен гост на събитието ще е бившият пилот от Формула 1 – Марк Уебър, който е посланик на марката.
Както е известно, разпространението на болестта сериозно удари автомобилната индустрия. Салонът в Пекин през април също е отложен, както и състезанието за Голямата награда на Китай във Формула 1, което трябваше да са проведе в Шанхай следващия месец. Отделно от това, повечето заводи в Китай, както и някои в Южна Корея, още не работят, което пречи на доставките на нови автомобили и оборудване.
Снимка: Motor