Уви, дойде краят на марката Holden. В началото на миналата седмица американският концерн General Motors обяви, че до лятото австралийският бранд, чиято история започва преди повече от 160 години, ще изчезне от лицето на земята. Започвайки с производството на седла за коне, Holden преминава към сглобяването на каруци и карети, а малко по-късно - каросерии за американски автомобили. През 1926 г. компанията е забелязана от General Motors и няколко години по-късно е включена в концерна. Време е да си спомним с кои модели се прочу австралийският бранд.
Holden 48-215
Всичко започва с тази неврачна кола. Още преди края на Втората световна война австралийското правителство се интересува от създаването на първия местен автомобил, който да се впише в пейзажа. General Motors печели конкурса и две години по-късно представя първия модел под марката Holden. При разработването му едва не се стига до конфликт. GM шефовете искат Австралия да направи американски модел. Лорънс Хартнет, когото наричат "бащата на Холдън", обаче настоява, че първата кола на бранда да бъде австралийска разработка. В крайна сметка шефомете намират компромис и през 1948 г. производството на Holden 48-215 започват. Поръчките за непретенциозна кола за работническата класа се простират с години напред. Всъщност, "48-215" е дизайнерското име на седана: до рестайлинга през 1953 г. колата се продава само като "Holden", без обозначение на модела.
Всичко започва с тази неврачна кола. Още преди края на Втората световна война австралийското правителство се интересува от създаването на първия местен автомобил, който да се впише в пейзажа. General Motors печели конкурса и две години по-късно представя първия модел под марката Holden. При разработването му едва не се стига до конфликт. GM шефовете искат Австралия да направи американски модел. Лорънс Хартнет, когото наричат "бащата на Холдън", обаче настоява, че първата кола на бранда да бъде австралийска разработка. В крайна сметка шефомете намират компромис и през 1948 г. производството на Holden 48-215 започват. Поръчките за непретенциозна кола за работническата класа се простират с години напред. Всъщност, "48-215" е дизайнерското име на седана: до рестайлинга през 1953 г. колата се продава само като "Holden", без обозначение на модела.