Френската премиум-марка DS, която е част от алианса PSA, представи европейската версия на бизнес-седана DS 9. Той е изграден на базата на удължения вариант на лифтбека Peugeot 508 (L), но се отличава по външния вид, интериора, луксозния салон и наличието на модерни електронни асистенти.
Външно европейският DS 9 повтаря едноименния бизнес-седан за Китай, показан преди 5 месеца. Запазено са "реброто" на капака, както и хромираните кантове по броните и оптиката, а също така и скритите дръжки на вратите. Разликите са в разположението на фаровете и емблемите.
Като габарити новият седан е сравним с BMW 5-Series. Дължината му е 4933 мм, широчината - 1855 мм, височината - 1468 мм, а разстоянието между двете оси достига 2895 мм. Така DS 9 е с 83 мм по-дълъг от Renault Talisman, което всъщност означава, че това е най-големият френски седан на пазара.
Салонът на DS 9 е почти пълно копие на този на кросоувъра DS 7 Crossback. Двата модела имат еднакви волан, архитектура на предния панел и на централния тунел, идентичечен виртуален приборен панел и 12-инчов екран на мултимедийната система. Седанът дори е "наследил" часовника Breguet, разположен между централните вентилационни отвори и зъбатата форма на бутоните около скоростния лост.
Като опции за модела се предлагат адаптивни завиващи светлини, специално окачване с камера, отчитаща неравностите по пътя и настройваща от по-рано амортисьорите на всяко колело по отделно. Има още кожени седаалки с вентилация, подгряване и масаж, автопилот от второ ниво, комплекс DS Safety, включващ система за нощно виждане на 100 метра, система за следене на състоянието на водача, система за следене на слепите зони и асистент за разпознаване на пътните знаци.
На старта на продажбите DS 9 ще се предлага само с предно предаване и "зареждаща се" хибридна трансмисия E-Tense, позната от Peugeot 508. Силовият агрегат се състои от 1,6-литров бензинов турбомотор PureTech, 8-степенна автоматична скоростна кутия, електрически двигател със 109 к.с. и акумулаторен блок с 11,9 кВт/ч. Сумарната мощност е 225 к.с., а реалният пробег само на ток е до 50 км.
Още снимки - вижте в галерията:
По-късно в гамата на модела ще бъде включен хибридният агрегат с 306 к.с. и задвижване на четирите колела. В Китай DS 9 се предлага единствено с хибрид с 250 к.с.
Снимки: PSA