IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум-брандът на Citroen представи нов луксозен седан

Моделът DS 9 ще трябвада се конкурира с Lexus ES и Volvo S90

Премиум-брандът на Citroen представи нов луксозен седан

Френската премиум-марка DS, която е част от алианса PSA, представи европейската версия на бизнес-седана DS 9. Той е изграден на базата на удължения вариант на лифтбека Peugeot 508 (L), но се отличава по външния вид, интериора, луксозния салон и наличието на модерни електронни асистенти. 

Външно европейският DS 9 повтаря едноименния бизнес-седан за Китай, показан преди 5 месеца. Запазено са "реброто" на капака, както и хромираните кантове по броните и оптиката, а също така и скритите дръжки на вратите. Разликите са в разположението на фаровете и емблемите.

DS9

Като габарити новият седан е сравним с BMW 5-Series. Дължината му е 4933 мм, широчината - 1855 мм, височината - 1468 мм, а разстоянието между двете оси достига 2895 мм. Така DS 9 е с 83 мм по-дълъг от Renault Talisman, което всъщност означава, че това е най-големият френски седан на пазара.

Салонът на DS 9 е почти пълно копие на този на кросоувъра DS 7 Crossback. Двата модела имат еднакви волан, архитектура на предния панел и на централния тунел, идентичечен виртуален приборен панел и 12-инчов екран на мултимедийната система. Седанът дори е "наследил" часовника Breguet, разположен между централните вентилационни отвори и зъбатата форма на бутоните около скоростния лост.

DS9

Като опции за модела се предлагат адаптивни завиващи светлини, специално окачване с камера, отчитаща неравностите по пътя и настройваща от по-рано амортисьорите на всяко колело по отделно. Има още кожени седаалки с вентилация, подгряване и масаж, автопилот от второ ниво, комплекс DS Safety, включващ система за нощно виждане на 100 метра, система за следене на състоянието на водача, система за следене на слепите зони и асистент за разпознаване на пътните знаци.

На старта на продажбите DS 9 ще се предлага само с предно предаване и "зареждаща се" хибридна трансмисия E-Tense, позната от Peugeot 508. Силовият агрегат се състои от 1,6-литров бензинов турбомотор PureTech, 8-степенна автоматична скоростна кутия, електрически двигател със 109 к.с. и акумулаторен блок с 11,9 кВт/ч. Сумарната мощност е 225 к.с., а реалният пробег само на ток е до 50 км.

Още снимки - вижте в галерията:

По-късно в гамата на модела ще бъде включен хибридният агрегат с 306 к.с. и задвижване на четирите колела. В Китай DS 9 се предлага единствено с хибрид с 250 к.с.

Снимки: PSA

0 от 500
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде го видя това 1.6 110 коня. Единствените 109 коня които е споменават са електромотор добавен към това 1.6. Самия ДВГ сигурно ще е около 180 коня а системната мощност ще е 225.
  • #7
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Силов агрегат 1,6 110кс за тоя шлеп... тия не са уред. Ся освен Макарон и някои друг луд фен да не очакват продажби. Те и тойота хибридите са и така, оня ден ходих до Стара Загора с едно C-HR то ужас, над 130км.ч е шумно невърви и накрая разход 9л. В града е ОК ама за магистрално каране, но тойотата е сув-че, а тоя бидон трябва да е магистрална кола.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Веско ( преди 4 години )
    Все питам, на кое му викат оптика по автомобила по нов български? Че и хромирани кантове и слагат.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не мисля че ПСА се целят толкова спортно, че да ползват 2.9-ката. Но със сигурност един 2.0 бензин ще им дойде много добре. На новото 508 и сега на този DS не върви топ мотора ти да е 1.6. бил той и 220 коня.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Той Артеона на тая база на голфа понеже не е супер зле... А за аудитара с мотора, монтиран на решетката няма кво да коментирам. Определено е въпрос на дибър маркетинг да накараш хората да ти купуват колите и всеки може да го изиграе.
  • #3
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Бат Калчо ( преди 4 години )
    Отпред Ауди, отзад Артеон. Не вярвам някой да купува скъп Ситроен.
  • #2
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Карай си фиата е не се мери с ПЕЖО - Ситроен
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да се сливат с Фиат по-бързо, че да почнат да вземат по-добри и мощни бензинови двигатели. Представям си я тая кола с двулитровия от Алфа Джулия или дори 2.9 от QV-то.