През 2009 г. компанията Bugatti организира закрито за медиите мероприятие, на която представя концептуалния 16C Galibier. Той трябва да покаже, какъв ще бъде бъдещият сериен седан на марката, като дебютира пред публика на автосалона в Женева през 2010 г.
Въпреки положителните отзиви от пресата и от посетителите на изложението, бъдещето на автомобила си остава неясно. А няколко месеца по-късно, компанията се отказва от пускането на сериен модел, като причините за това стават ясни едва сега.
В интервю за изданието Hagerty главният дизайнер на Bugatti - Ахим Аншайдт, разкрива, че ръководството на VW Group е сложило край на проекта, тъй като не е харесало външия вид на Galibier. Серийната версия е била с 50 см по-дълга и с 15 см по-висока, тъй като дизайнерите са се опитали да търсят прилики с легендарния Type 57 Atlantic. В крайна сметка те са отишли твърде далеч от идеята за спортен седан и това се е оказало фатално за модела.
"Ръководството на концерна така и не успя да постигне единно мнение заради спорния дизайн на седана и накрая шефовете просто решиха да се откажат от този автомобил, който можеше да има съвсем друга съдба", обяснява Аншайтд.
Снимка: Bugatti