fallback

С какво хибридите са по-добри от колите на ток

Вместо 1 електромобил, може да се направят 42 бройки Toyota Prius

Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Canada Лари Хътчинсън обясни защо електрическите автомобили все още не са на най-високото стъпало в йерархията на превозните средства. Според него хибридите имат много по-големи очевидни предимства от колите, които се движат изцяло на ток.

Хътчинсън припомни, че в момента всички водещи производители в света работят за намаляване вредните емисии от автомобилите и по този начин спират процеса на изменение на климата. В момента обаче все още не е ясно кои точно превозни средства ще се окажат на върха на еволюцията.

По думите му, електрическите автомобили са най-очевидното решение на екологичния проблем от гледна точка на властите. В действителност обаче проблемът е много по-дълбок: намаляване емисиите на въглероден двуокис може да бъде постигнато само, ако потребителите решат да изразходват разумно парите си за закупуване на автомобили, така че колите да осигурят реално удобство за потребителите.

Сега делът на напълно електрическите автомобили в Канада не надвишава 3%. Осезаем спад в продажбите им настъпи след прекратяването на държавната субсидия. Подобна картина се наблюдава в САЩ. Според Хътчинсън, без значение колко мотивиран е потребителят, има цена, над която хората няма да изберат по-чист продукт. Когато купуват електрически превозни средства, хората трябва да правят някои компромиси по отношение намаляване на удобствата. Преминаването към коли на ток изисква огромни финансови инжекции, които купувачите не са готови да поемат.

Друг момент е свързан с ефективното използване на природните ресурси, необходими за производството на батерии. Обемите им са ограничени, а добивът и преработката имат отрицателно въздействие върху околната среда. Хътчинсън припомня, че средният капацитет на батерията на напълно електрически автомобил е 60 кВтч. За сравнение, в хибридния Prius - той е само 1,4 кВтч. Това означава, че вместо един електромобил може да произведете 42 бройки Prius, всяка от които е с 30% екологично чиста от конвенционален автомобил с ДВГ. По отношение на ефективността това е еквивалентно на 12 електрически автомобила.

Простите изчисления показват, че стопроцентовите електрически автомобили изобщо не са панацея. При производството на хибриди се изразходва много по-малко количество ресурси, при това общата екологичност на произведените превозни средства, напротив, значително се увеличава. Потребителите трябва да имат избор, смята Хътчинсън. Властите трябва да стимулират намаляването на вредните емисии, а не само развитието на определена технология. Всяка от технологиите допринася за намаляване на вредните емисии и съдбата й до голяма степен се определя от крайния потребител.

fallback
  • #11
    TSLA ( преди 4 години )
    Отговор: с нищо. Хибридите са като русалките - когато ти трябва риба, получаваш жена, когато ти трябва жена - получаваш риба. Електромобилите с удължен пробег (с бордови генератор за ток) имат предимство - по-големия обхват. И генерален недостатък - влачиш един двигател непрекъснато като чувал с картофи + всичките му спомагателни системи, ако евентуаално ти потрябва някога.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Стига с тия хибриди. Пълна липса на удоволствието от шофирането. Развалиха динамиката на лексусите с тая гама от хибридни мотори. Като не могат да правят изцяло електрически да бяга запазили старите двг-та, които бяха пъргави и надеждни.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Тук двама си ги мерят Тойота и Тесла, а *** си тика голия 3aдник в спора! Истината е както от Тойота казват, че времето за електричките все още не е дошло. Технологиите не са напреднали толкова, че да имате за основна кола електричка. За 2-ра или 3-та става, но за основна НЕ! Не всеки обаче може да си позволи 2-ра или 3-та и заради това хибридите са най-доброто решение на този етап.
  • #8
    H2O ( преди 4 години )
    Нечие много силно лоби (по силно от петролното) обаче има стабилен интерес и изгода от електрическите автомобили и пропагира политиците да насърчават електричките като спасение за въздуха. Това че автомобилите са отговорни за 15% от CO2 емисиите, а добитъка за 35-40% никой не го засяга и даже е субсидиран! Заради него изгоряха и исякоха Амазония, но това нали не е наша работа. Интереса клати феса, екологията е само опията за масите.Електричките със сигурност не са екологичното решение
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Ае стига с тези водородни коли, една като гръмне като бомба в центъра на някой град и ще си забранят веднага.
  • #6
    H2O ( преди 4 години )
    Водорода му е майката! Ако всички ресурси (основно финансови) които се използват за разпространяване на електрическите коли се инвестират във водородната технология, ще има много по дългосрочно решение
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Никой няма да чака тойота да сметне че е правилно да прави ел. коли. Не случайно Тесла е втората по капитализация автомобилна компания вече и скоро ще стане първа. Нямам нужда от тойота да прави ел. коли, друг ще ги прави за мен.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Правилно е така или иначе имат голям опит със задвижването от хибридите и водородните коли така че могат да правят Ел.коли когато сметнат за изгодно примерно новия рав4 прайм има 65км пробег на ток главно за градско
  • #3
    Jojo ( преди 4 години )
    Това го писах тук преди 4-5 г ,но само минусчета получихСега се потвърждава от компанията с най-много продажби в света.Хибрида е по-доброто пред чистия Ел.,remember it!!!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Е какво да каже тойота като няма ел. автомобил?
fallback
Последни