fallback

С какво хибридите са по-добри от колите на ток

Вместо 1 електромобил, може да се направят 42 бройки Toyota Prius

Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Canada Лари Хътчинсън обясни защо електрическите автомобили все още не са на най-високото стъпало в йерархията на превозните средства. Според него хибридите имат много по-големи очевидни предимства от колите, които се движат изцяло на ток.

Хътчинсън припомни, че в момента всички водещи производители в света работят за намаляване вредните емисии от автомобилите и по този начин спират процеса на изменение на климата. В момента обаче все още не е ясно кои точно превозни средства ще се окажат на върха на еволюцията.

По думите му, електрическите автомобили са най-очевидното решение на екологичния проблем от гледна точка на властите. В действителност обаче проблемът е много по-дълбок: намаляване емисиите на въглероден двуокис може да бъде постигнато само, ако потребителите решат да изразходват разумно парите си за закупуване на автомобили, така че колите да осигурят реално удобство за потребителите.

Сега делът на напълно електрическите автомобили в Канада не надвишава 3%. Осезаем спад в продажбите им настъпи след прекратяването на държавната субсидия. Подобна картина се наблюдава в САЩ. Според Хътчинсън, без значение колко мотивиран е потребителят, има цена, над която хората няма да изберат по-чист продукт. Когато купуват електрически превозни средства, хората трябва да правят някои компромиси по отношение намаляване на удобствата. Преминаването към коли на ток изисква огромни финансови инжекции, които купувачите не са готови да поемат.

Друг момент е свързан с ефективното използване на природните ресурси, необходими за производството на батерии. Обемите им са ограничени, а добивът и преработката имат отрицателно въздействие върху околната среда. Хътчинсън припомня, че средният капацитет на батерията на напълно електрически автомобил е 60 кВтч. За сравнение, в хибридния Prius - той е само 1,4 кВтч. Това означава, че вместо един електромобил може да произведете 42 бройки Prius, всяка от които е с 30% екологично чиста от конвенционален автомобил с ДВГ. По отношение на ефективността това е еквивалентно на 12 електрически автомобила.

Простите изчисления показват, че стопроцентовите електрически автомобили изобщо не са панацея. При производството на хибриди се изразходва много по-малко количество ресурси, при това общата екологичност на произведените превозни средства, напротив, значително се увеличава. Потребителите трябва да имат избор, смята Хътчинсън. Властите трябва да стимулират намаляването на вредните емисии, а не само развитието на определена технология. Всяка от технологиите допринася за намаляване на вредните емисии и съдбата й до голяма степен се определя от крайния потребител.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    хибридите са точно ни риба ни рак и *** работа... нито пестят толкова, нито вървят толкова... с тях единствено асоциирам думата "прецакване".. Може би плъг-ин хибридите са една идея по-добре, ако не струваха майка си и баща си. За момента и чистите електрички са мега скъпи за по-голямата част от хората - за това не е ясно накъде ще тръгнат нещата. Водородните изглеждат алтернатива, с една уговорка - опасност от взрив. Да видим...
  • #20
    пепи ( преди 4 години )
    Тука са се събрали явно от електрическата секта.Какво бъдеще като сащ и Канада са спрели привилегиите и веднага страхотен отлив.Остава и Норвегия да спрат преференциите и няма кой да ги купува.В Мадрид има 10 тесли ама в последно време и тях не ги виждам.Явно навсякъде се отказват от тия глупости.Тесла - 2.5 тона празна.Това е среден клас седан.Значи мъкнеш нон стоп 1100 кила батерии ама иначе си екологичен.
  • #19
    пепе ( преди 4 години )
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Като собственик на хибрид ми е много интересно теоретици да ми обясняват за него и да се позовават на измислени от тях тестове или на такива от преди дизелгейт, когато повечето немски медии скалъпваха тестове в които техните дизели бяха уж по-икономични. След дизелгейт забравиха за манипулативните тестове и се втурнаха всички да правят хибриди, а в момента електрички. Защо ли? Разчитат на късата памет на хората и се възползват. И не забравяйте, че Тойота прави водородни коли и набляга на това.
  • #17
    Т101 ( преди 4 години )
    Много ми е забавно как всички такива "специалисти" тип Мермерски пропускат колко се променя енергийния микс към ВЕИ и атомна енергия и че токамака е почти готов. Тоест, вървим към 100% безвъглероден енергиен микс. Дори сега, дори при 100% въглищен ток, електромобила пак е по-екологични от най-екологичните ДВГ. - вижте Engineering Explained, както и сериозни международни проучвания.Добива на литий изобщо не е мръсен и това опровергаха.Тойота вече купуват платформи и двигатели от БМВ и Мазда.. ...
  • #16
    Противоречиво ( преди 4 години )
    Ограничени природни ресурси за батерии,много противоречив довод!Ами ресурсите за производство на скорости,диференциал(и),Двигател - като цяло бая от Менделевата таблица се налива във всичко това!За маслата и добавките да не говорим!Седнал да смята за батериите,търсят се алтернативи, и си ги намират, много пари се наливат в разработки на нови батерии, ще има "пробив",въпрос на време е някой умньо (дали вече не е направено) да изобрети евтина и дълготрайна батерия!Голяма съпротива има обаче!
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    А защо ти е плъгин? Вземах обикновен хибрид и си джиткаш безгрижен! Цената е като на другите нехибридни автомобили, но разхода на гориво е много по-нисък.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Цената на Приус плъгин и Нисан Лийф не е много различна.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    #13 Влачиш не един, а два и не са само електродвигатели, а са и генератори на ток. Говоря то за на Тойота хибридите. И знаеш ли колко тежи всичко това заедно с батерията. Цялата хибридна система покачва теглото с 50 кг. Много нали! Все едно едно дете возиж, но за сметка на това ти дават голяма икономия. Като не си запознат по-добре не пиши глупости, защото се излагаш! А и с тези цени на тока хибрида си е направо оферта освен да имаш електричка и да я зареждаш безплатно.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Плъгин хибрид е истината, ама сега са почнали да искат 15к за тази екстра, ами не мерси - с колко градско се избиват 15к?
fallback
Последни