fallback

За и против подобрения дизел

Има ли смисъл да харчим повече пари за добре рекламирано гориво?

Много доставчици предлагат подобрени дизелови горива с различни наименования – Power, Ultra и т.н. Тези горива обещават подобрена мощност, по-нисък разход и по-дълъг живот на двигателя. Или дори всичко заедно. Но какво се крие зад тези обещания?

На бензиностанцията се предлагат не само различни видове горива – бензин, дизел и пропан-бутан например, но и различни качествени версии на отделните видове. Когато автомобилът ви е дизелов, обикновено зареждате с нормален дизел. Той е и най-евтината версия. 

Нормалният дизел е смес от въглеводороди с добавки. Сместа се състои от средни дестилати тип С 10-28. Тя може да съдържа и FAME – метилов естер на мастни киселини. Тази смес отговаря на изискванията на нормите EN 14214 и се счита за препоръчително гориво за всички дизелови автомобили.

Някои вериги бензиностанции предлагат и по-скъпи дизелови горива. Тяхната цена е с 10-20 стотинки по-висока от тази на нормалния дизел. При тях говорим за въглеводородни смеси тип С 10-28, в които няма FAME-добавки.

Някои бензиностанции предлагат и дизелово гориво с добавки, увеличаващи мощността. Те са летливи въглеводороди тип С 4-12.

Какви са предимствата и недостатъците на скъпия дизел?

Променената смес на горивото предизвиква оптимизирано изгаряне, което трябва да увеличи мощността на автомобила. Освен това разходът трябва да падне чувствително. Двигателят ще работи по-спокойно, а стойностите на вредни емисии ще бъдат по-ниски.

Според германската асоциация на автомобилните клубове ADAC увеличението на мощността може да бъде измерено, но то е в минимални стойности. Разходът на гориво е около 5 % под нормалните стойности, а по-ниски емисии не могат да бъдат установени.

Според шофьорите, с по-мощния дизел двигателят работи с по-спокоен ход, а двигателят се прочиства по-добре. Други шофьори не забелязват никаква разлика.

И тъй като плюсът в цената за по-скъпия дизел е сериозен, като цяло реална икономия не може да бъде отчетена. Всеки сам трябва да реши дали следва да избере по-скъпото гориво.

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #2
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Аз сипвам един литър бездимно двутактово масло пълна синтетика и 3 капачки Бардал на един резервоар нафта за 2 лева литъра. Като разглобих интеркулера и вътре беше като нов. Алуминият лъщеше. Вече не виждам пушек зад себе си.
  • #1
    .. ( преди 4 години )
    Всичко е една пунта Мара. Подобре, уникален, нов и какво ли още не, а то си е все същата песен, но на нов глас.Петролното лоби няма да се даде без бой.
fallback
Последни