fallback

За и против подобрения дизел

Има ли смисъл да харчим повече пари за добре рекламирано гориво?

Много доставчици предлагат подобрени дизелови горива с различни наименования – Power, Ultra и т.н. Тези горива обещават подобрена мощност, по-нисък разход и по-дълъг живот на двигателя. Или дори всичко заедно. Но какво се крие зад тези обещания?

На бензиностанцията се предлагат не само различни видове горива – бензин, дизел и пропан-бутан например, но и различни качествени версии на отделните видове. Когато автомобилът ви е дизелов, обикновено зареждате с нормален дизел. Той е и най-евтината версия. 

Нормалният дизел е смес от въглеводороди с добавки. Сместа се състои от средни дестилати тип С 10-28. Тя може да съдържа и FAME – метилов естер на мастни киселини. Тази смес отговаря на изискванията на нормите EN 14214 и се счита за препоръчително гориво за всички дизелови автомобили.

Някои вериги бензиностанции предлагат и по-скъпи дизелови горива. Тяхната цена е с 10-20 стотинки по-висока от тази на нормалния дизел. При тях говорим за въглеводородни смеси тип С 10-28, в които няма FAME-добавки.

Някои бензиностанции предлагат и дизелово гориво с добавки, увеличаващи мощността. Те са летливи въглеводороди тип С 4-12.

Какви са предимствата и недостатъците на скъпия дизел?

Променената смес на горивото предизвиква оптимизирано изгаряне, което трябва да увеличи мощността на автомобила. Освен това разходът трябва да падне чувствително. Двигателят ще работи по-спокойно, а стойностите на вредни емисии ще бъдат по-ниски.

Според германската асоциация на автомобилните клубове ADAC увеличението на мощността може да бъде измерено, но то е в минимални стойности. Разходът на гориво е около 5 % под нормалните стойности, а по-ниски емисии не могат да бъдат установени.

Според шофьорите, с по-мощния дизел двигателят работи с по-спокоен ход, а двигателят се прочиства по-добре. Други шофьори не забелязват никаква разлика.

И тъй като плюсът в цената за по-скъпия дизел е сериозен, като цяло реална икономия не може да бъде отчетена. Всеки сам трябва да реши дали следва да избере по-скъпото гориво.

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #12
    Брандо ( преди 4 години )
    Има една добавка на Про Тек - немска за дизели. На нея пише Super Cleaner - оранжева за 18лв. Слага се напролет, при дълъг преход, а през другото време се слага от по-скъпата нафта.Досега проблеми не съм имал !
  • #11
    Koko ( преди 4 години )
    Имах проблеми с Егр клапана. Заседнал в отворено положение от многото нагар. След 400 км с 200 грама на 60 литра 2 L на Кастрол всичко се оправи. Сега върви като пушка и чека не светва. Пежо 407 2.0 хди, 136 коня.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 Ти как разбра, е дава по-добра работа ми е много интересно? Всякакви добавки и всякакви горива съм пробвал и да ти кажа не намирам почти никаква разлика в работата на двигателя. А това за по-голямата икономия на гориво при по-скъпите горива е невероятна лъжа и манипулация. Няма абсолютно никаква разлика. Поне борд компютъра на колата не отчита такава. Тествал съм я по едни и същи маршрути, които минавам всеки ден и с една и съща скорост. А най-голямата измама са добавките. Там е лудница!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Когато се сложи 2т масло и бензин двигателят започва да работи по-меко и да не трака толкова силно. Икономията на гориво леко се подобрява. Това обаче е за по-старите дизели над 10г. които са и са без филтър за твърди частици. За по-новите съм чувал, че е проблем да се слагат тези неща, макар да имам познати, които слагат и не се оплакват от нищо, но аз лично не бих рискувал. На старите дизерли обаче 100% им подобряваш работата.От добавките за мен няма смисъл.Не съм забелязал никаква промяна
  • #8
    Волвар ( преди 4 години )
    Понякога не става дума само за това кое ще излезе по-евтино. Подобреният дизел дава по-добра работа. Ако си купиш добавки, оскъпяването излиза от 5 до 15 стотинки на литър. Бардала го хвалят много, но капачките са неудобни. Ще се връщам на Хелиос заради шишенцата с жирафска шия.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    На резервоар 55 л слагам 250 мл 2Т бездимно масло и 1 л бензин. Колата е Нисан Алмера 2,2 ДТИ Евро 4 и няма ДПФ, като съм я купувал нова. Двигателят е на Нисан. По-късно почват да слагат на Рено със същия обем, но те са скапани и не стават. Та Алмерата е на 350к км и е пушка. Сменям консумативи само и това е. Зимата пали от раз. Нафтата, която сипвам е обикновена. Горивен филтър сменям на всеки 2 смени на маслото, т.е. на 40 000 км.
  • #6
    До #2 ( преди 4 години )
    Имаш ли масло в интеркулера, турбината е пътник;2т масло на дизел дпф е игра на късмета...а 3те капачки бардал* са капка в морето :)По-добре 1гр/л газ за осветление и гарантирано няма да има сажди...2т маслото е за смазване на. Елементите на помпата и дюзата, като дозата е спорна..и пак казвам, за дпф е НЕпрепоръчително да се употребява.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    интеркулера е охладител на въздуха (радиатор) за високо налягане който излиза от турбокомпресора преди да влезе в колекторните тръби
  • #4
    то в БГ-то... ( преди 4 години )
    скъпия дизел е нормален, другия на 90% е менте!
  • #3
    гост ( преди 4 години )
    до Д-р Исняпрез интеркулера пушек /изгорели газове/ НЕ минават!!!
fallback
Последни