fallback

Дочакахме Peugeot с 4х4: тестваме новото 3008 Hybrid4

Разходът от 1.5 литра на сто е съвсем постижим - но ще му трябва доста време да компенсира началната цена

В първия ден от годината повечето хора започнат постепенно да се връщат към живота. За автомобилните компании обаче на 1 януари 2020 главоболието тепърва започваше.  

Вместо с благороден махмурлук, те трябваше да се справят с новите европейски тавани за парниковите емисии. От 130 грама въглероден диоксид на километър максималните позволени стойности паднаха на 95 грама. Всеки, който надхвърли това, занапред ще плаща по 95 евро за всеки грам отгоре - за всеки продаден автомобил.

ЕДНО ПО-МОЩНО БЕНЗИНОВО Peugeot 3008 има умерените като за кросоувър емисии от 129 грама на километър. Но това означава, че от тази година за всеки продаден такъв автомобил французите ще трябва да плащат над 3200 евро глоба. Единственият начин да го избегнат е да продадат достатъчно от тези.

Отдалеч изглежда като обикновено Peugeot 3008. Но всъщност се отличава от него по две ключови точки. Първата е, че въглеродните му емисии са само 29 г/км.

Под познатата опаковка тук се крие plug-in хибрид. На мястото на резервната гума има литиево-йонна батерия с капацитет 13.2 киловатчаса. А в добавка към познатия 1.6-литров бензинов двигател с турбо има и два електромотора - съответно със 110 и 112 коня мощност. Предният действа и като съединител. С тази доста сложна система Peugeot напълно ще задоволи и най-капризните лелички в Брюксел. И с малко късмет ще избегне напълно глобите.

НАЙ-ХУБАВОТО Е, ЧЕ ТОВА НЕ Е НЯКАКЪВ печален компромис. Хибридното 3008 е много по-динамична кола от тези, които иска да замени. Максималната мощност е 300 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от шест секунди.

Естествено, батерията и електромоторите добавят доста килограми към теглото. Но, колкото и да е странно, с тях 3008 се усеща по-приятно на пътя. Светкавичният въртящ момент на електричеството го прави по-пъргаво, а подобреното задно окачване, наложено от наднорменото тегло, го прави и малко по-комфортно.

ВТОРАТА ТОЧКА, ПО КОЯТО тази кола се отличава от обикновената, е особено важна за българските вкусове. Това е първото Peugeot със собствено задвижване на четирите колела от 80-те години насам. Не смятаме 4007 и 4008, които бяха просто дегизирани Мицубишита. Тук единият електромотор задвижва задната ос и резултатът е един съвсем приличен офроудър, както се убедихме на полигона край каталунското градче Сиджес.

Последните собствени модели на Peugeot със задвижване на четирите колела бяха 205 Т16 и 405 Т16 - първата създадена предимно за състезания, втората - за нуждите на френската полиция, но и двете - в доста ограничени серии. По-скорошните 4007 и 4008 бяха просто префасонирани модели на Mitsubishi (съответно Outlander и ASX), произвеждани в Оказаки, Япония

Системата работи толкова ефективно, че можете да спрете по средата на доста стръмен склон и после спокойно да потеглите отново. Максималният въртящ момент е 520 нютонметра - показател в сферата на по-мощните дизели.

РАЗБИРА СЕ, ВСИЧКО ТОВА Е В СИЛА, докато в батерията има ток. Пробегът само на електричество е около 55 километра. Можете да настроите колата така, че да запазва 10 или 20 километра чисто електрически обхват за времето, когато ще карате в забранени за бензин и дизел градски центрове.

В смесен режим батерията ще стигне за повечко, макар че не можем да кажем точно за колко. При нас изкара едва 90 километра, но след доста офроуд упражнения и стръмно планинско изкачване.

 

Peugeot 3008 Hybrid4

300 к. с. максимална мощност

520 Нм макс. въртящ момент

235 км/ч максимална скорост

5.9 секунди 0-100 км/ч

Щом токът свърши, бензиновият мотор се намесва малко шумничко. Разходът скача рязко, защото двигателят не само ви придвижва напред, но и зарежда по малко батерията. Все пак 6 литра на сто след такова шофиране ни се стори доста добре. При чисто градска употреба средният ви разход спокойно може да стигне и до обещаваните от французите литър и половина на сто - само че трябва да зареждате батерията всеки ден, и пробегът ви да не надхвърля стотина километра.

От нормален контакт това отнема 7 часа. От специалното зарядно, за което се доплаща, става за около два. В същото време хибридното 3008 е също толкова просторно и комфортно вътре, колкото и обикновеното. Единствено багажникът е намалял заради батерията, но пак е нелошите 400 литра.

Заради офроуд упражненията и планинските изкачвания зарядът на батерията приключи след около 80 км. Втората половина от теста минахме само на бензин и постиганият разход от 6 на сто ни се струва доста приличен за плъг-ин хибрид

ИЗОБЩО ТОВА Е ЕДИН АВТОМОБИЛ, който е на път да ни примири донякъде с фанатичните нови европейски стандарти. И концепцията за три двигателя подчертано ни допада. Има само един малък недостатък - Peugeot не дава нито един от тези двигатели безплатно.

Хибридното 3008 струва 94 301 лева - или с над 30 хилядарки повече от най-мощния бензинов вариант. По-късно ще се появи и малко по-достъпен хибрид само с един електромотор, но той пък няма да има 4х4. В Западна Европа субсидиите и данъчните отстъпки правят тази кола добра оферта за фирмите. У нас могат да ви изкушат най-вече по-ниските разходи за гориво и за поддръжка. И, естествено, приятното чувство да сте по-напредничави от другите.

Още снимки от тест-драйва можете да видите в галерията:

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    #20 леле мале, елитната марка Пижо... :) :) :) хахахахаххахахаха ... хаахаххаа
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    така става когато автомобилите се проектирят от счетоводители и маркетолози както е тръгнало за 100 к скоро ще има само волан и четири гуми искаш седалки плащаш искаш двигател плащаш добре че още не ги доставят кашони като лего и сами да си ги сглобявяме
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    #17 РАВ4 хибрид бе младежо бледи! Какво още не ти е ясно и какво още не си разбрал?! Цъкай, цъкай минусчета, ама това няма да помогне на продажбите с такава неадекватна цена
  • #13
    !!? ( преди 4 години )
    каква да е френска кола и над 50К лв звучи меко казано неприлично!
  • #12
    Бравоусс... ( преди 4 години )
    пеожеот накрая преоткри 4Х4! Ся остава да открият нормалния волан и прибори, да намалят двойно цената и да се надяват на нещо на пазара.
  • #11
    до 11 ( преди 4 години )
    напразно умре :D Волвото почва от 89 000 лева, с доста по-малко оборудване, с 10 квтч батерия, наполовина по-малък пробег на ток, с 40 коня по-малко мощност и с 1.4 секунди по-бавно от 0 до 100. А, и само с предно предаване :-Р Като излезе по-евтиният хибрид на 3008 с предно, ще е вероятно към 80 000
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    При такава цена продажбите ще са, като на дизеловият им хибрид, който си беше пълно недоразумение. Не мое мнение, че беше недоразумение, а на всички тестове излизаше, че е такова. Освен това по трудния начин разбраха, че дизел и хибрид за лек автомобил са несъвместими. Коригираха се с бензинов хибрид, ама пък цената е смущаващо висока. Направо космическа. Малко невзрачно, пластмасово Пежо на подобна цена отива директно в премиум сегмента, но само цената е премиум...
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    С тази цена им пожелавам - приятна игра! Китайците ги изкупиха тези и вместо да коригират цените надолу, те правят точно обратното. А това малко пежо с този малък багажник на такава цена си е направо смях в залата. Голям смях при това! За доста по-малко пари си вземаш РАВ4 хибрид 4х4 натъпкан с екстри и една доказана система с която нямаш никакви грижи. Абсолютно никакви с 10 г гаранция на батерия и хибридна система! На Пежака батериите китайски и както и ел.моторите и какво ли още не...
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Умрех от смех, Volvo XC40 PHEV почва от 80 някъде айде нема нужда!
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Леле, това по-скъпо от Коната с голямата батерия и всички екстри (която си е чиста електричка и при нея важат безплатните зони за паркиране и нулевият данък).
fallback
Последни