fallback

Хибридният Hyundai Sonata ще има пробег от над 1100 км

Седанът получи слънчева батерия и автоматик без хидротрансформатор

В Чикаго беше представен хибридният Hyundai Sonata за пазара в Северна Америка. Седанът ще предлага сред разход от 4,5 л/100 км в смесен цикъл, като общият му пробег с пълен резервоар, сертифициран от Агенцията по опазване на околната среда на САЩ (EPA), е 686 мили или 1104 км.

Силовият агрегат на Hyundai Sonata Hybrid се състои от бензинов двигател Smartstream G2.0 GDi HEV, електромотор и хибридна автоматична скоростна кутия без хидротранформатор, но със система Active Shift Control, която следи и при нужда изравнява оборотите на двигателя и трансимисия. Двулитровият атмосферен двигател развива 152 к.с. и 188 Нм, а електромоторът - 38 киловата или 52 к.с. (205 Нм). Сумарната мощност е 195 к.с.

Коефициентът на аеродинамично съпротивление на хибридната Sonata е равен на 0.24. На покрива на автомобила е поставена слънчева батерия Solar Roof, която за 6 часа на паркинга добавя няколко допълнителни километра към пробега.

За намаляване на съпротивлението на въздуха седанът е обоудван с предни и задни дефлектори на колелата, преден спойлер и напълно затворена долна част. Всички това помага за постигане на по-нисък разход на ториво - 4,7 л/100 км в градски условия и 4,5 л/100 км в извънградски.

Снимки: Hyundai

fallback
  • #12
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Ауе...вашите Клиота 80 литра резервар ли имат? За 2000 км сигурно имате и газова 40 литра!
  • #11
    До 8 ( преди 4 години )
    Прав си, имах Рено клио ,1.9 дизел, 4-4.2 извън градско
  • #10
    Казах ( преди 4 години )
    тези шегуват ли се? дизеловия пежак 2.0 мотор имаше пробег около 1000км, достигал съм 1100км с един резервоар... а е на 16 години. тези в 2020 с хибрид се хвалят с тези км! да ги направят 2000км и тогава да има за какво да се пише!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Рендето ти 4,2/100 масло ли е горяло или охлаждаща течност? Тез 2000 км с репатрака ли ги смяташ или само с пътната помощ на колесар? Бегай с тва ренде оттука, че за коли си говорим, а не за каруци!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Моето старо дизелово Рено имаше пробег от 2000 км и среден разход от 4.2/100, но пишеха измислени статии за него
  • #7
    До #3 ( преди 4 години )
    Видно е че караш ГоУф *** на 30 г и хабер си нямаш от хибриди
  • #6
    Мдам ( преди 4 години )
    Тъкмо Илончо да види какво е кола а не измислена талига
  • #5
    RD ( преди 4 години )
    Ми аз не се състезавам в града и колата има старт-стоп система. Извън града караш бързо, набираш се за изпреварване преди следващия завой, даваш газ по магистралата. Особено с малък мотор си е разсипия при по-високи натоварвания.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    С моя Приус 3 купен нов преди 9 г правя 1200+ км с едно зареждане. Резервоара е 45 л. Смятайте! Така, че с тези 1100 км пробег не са никак актуални от Хюндай! Приус също има вариант за слънчева батерия на тавана. Да обаче е неефективна и оскъпява доста колата и и вдига теглото и центъра на тежестта. Тези няколко км. от слънчевата енергия отиват на вятъра заради по-високото тегло и център на тежестта и няма абсолютно никакъв смисъл от това.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха в София му харчели по-малко хахаха това беше добър виц! Я уточни в коя София? На околовръстното ли? В час пик караш ли? В задръствания влизаш ли или просто само нощем караш? Да не си нещо кОриер с нощна смяна? Ако не си значи лъжеш. Няма никакъв шанс колата да ти гори по-малко в София отколкото навън. То и къде навън зависи. На извънградско или на градско. Ако в град, като Вършец караш там изминаваш 2-3 км и колата не може да загрее и разхода ти ще е 10-15/100 при всички положения.
fallback
Последни