IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota направи елекромобил с батерия за дома

Японската компания пуска на пазара и хибрид от миниван и всъдеход

Toyota направи елекромобил с батерия за дома

Японският автомобилен концерн Toyota ще пусне на пазара компактен електромобил, чиято батерия ще може да се използва повторно в бита. Премиерата на модела ще се състои по-късно тази година, твърди изданието Nikkei.

Ситикарът за две места е построен на платформата GA-B - най-малката версия на глобалната архитектура TNGA. Неговата батерия ще се използва до обновяването на автомобила, след което ще бъде заменяна. А старата, дори с непълен заряд, ще може да се използва за други цели - захранване на осветлението в дома или за зареждане на смартфони.

Toyota citycar

Повторното използване на батерията ще позволи намаляване на цената на електроенергията и ще осигурява на потребителите резервен запас от електричество в случай на извънредна ситуация.

Също през тази година компанията ще представи серийната версия на концептуалния Toyota TJ Cruiser от 2017 г. Този автомобил представлява кръстостка между вместителен миниван и всъдеход с голям клирънс и огромни колела. Името му идва от думата Toolbox (сандък за инструменти) и joy (наслада).

Toyota TJ Cruiser

Благодарение на отварящите се настрани врати и прибиращите се седалки, автомобилът ще може да превозва много багаж. В основата на Toyota TJ Cruiser е модулната платформа TNGA, която се използва от последните модели на японския производител.

Гамата двигатели на бъдещия модел ще се състои само от хибриди, в чиято основа ще бъдат 1,8-и и 2,5-литров атмосферни двигатели, както и 2,0-литров турбомотор. Автомобилът ще се предлага както с предно предаване, така и със система 4х4, взаимствана от кросоувъра Toyota RAV4.

Toyota TJ Cruiser
Снимки: Toyota 

 

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Това е кръстоска между ВАН и СУВ и заради това поне, като багажник е по-голям от Ланд крузера. Погледни снимки в мрежата и ще се убедиш за какво пространство става на въпрос. Наистина е голямо. Кефи ме много. Не е скучен СУВ, а мъжкарска машина. Предницата наподобява на Хамър. Габаритите какво те вълнуват. Има си камери и датчици, ако толкова не можеш да ги преценяш. Аз нямам проблеми. Корсовете за Ц на времето съм ги карал на ЗИЛ и нямах проблем с габаритите,а с това още по-малко бих имал
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тази малка ел.кола има много хубав дизайн и е много ,ама много практична за града. С нея да се ходи на работа е супер, за без пари пробег. Джипът според мен не е красавец,но за СУВ не е и необходимо, спазили са рецептата СУВ-ът да е с груб дизайн, но мамлко са прекалили.Тия кръгли фарчета,прекалено високият капак,който ще прави видимостта по-лоша и този безидейно плосък заден капак без броня,без дизайн ибез линии никак не ми харесва.И този СУВ в никакъв случай не е по-голям от Ланд Крюзер.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Toyota TJ Cruiser изглежда брутално добре и различно от сивата маса автомобили. Един хибрид с 2,5 мотора, 4х4 и 230 к.с. с разход 7-8/100 ще е супер добре за мен. Дано скоро го пуснат в Европа. Ако цената не превишава 75-80 000 лв за базата ще се метна на едно такова. Много кефи. Мислех същата конфигурация за РАВ4, но той е доста по-малък, а това си е направо камион. По-голям е от Ланд Круйзер, като гледам, но там за Европа само дизел се предлага и не ме устройва да си вкарвам от САЩ 8-мак бенз.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    VW инвестират единствено в някоя измама, далаверка, измамен софтуер, подкупи на медии за фалшиви ревюта и тестове, както и подкупи на политици, които да удрят по едно рамо на институциите и ведомствата, които а купуват техни коли. Това е положението с VW. Да не забравим, че също така инвестират в развитието на нафтови печки. Там не са спирали да инвестират,но развитието им доста куца.Други производители им показаха как се правят дизели и спряха да ги правят,а вурстовете хем не могат хем се мъчат
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Я пак, я пак Фолк с Ваген в какво били инвестирали?! Това в АлдиБилд ли го чете? Те нямат никакви продажби, ама за рециклиране мислели хахаха и как само мазно и слюзесто нареди ФВ до Тесла, все едно каруца до космическа совалка. И между другото Тесла също ползват батериите за употреба извън колите, когато им падне капацитета. Има много писано за това, ама няма кой да чете.
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Точно такъв трябва да бъде електромобилът, защото в 95% от времето караме сами или сме 2ма човека. Точно идеален за града ще е. Ако пробегът е около 250 км и цената не повече от 50 000 лв ще е идеално решение за градска и на по-къси разстояния мобилност. А с едно презареждане защо не и до морето. Презареждането няма да е дълго предвид малкия капацитет на батерията.TJ Cruiser изглежда много практичен автомобил с огромно товарно пространство предвид формата. Не е особено красив, но пък практичен.