fallback

България е на дъното в Европа по нови коли на глава от населението

Лидер по този показател е Люксембург с 90 автомобилa на 1000 души

Анализаторите от руската агенция "АВТОСТАТ" пресметнаха колко нови автомобила се падат на всеки 1000 жители през 2019 г. Класацията включва 34 европейски държави, като България е на 32-о място.

Лидер в рейтинга е Люксембург, където през миналата година на 1000 души население се падат по 90 продадени нови автомобила. Далеч след това са Белгия (48) и Германия (43), която е и най-големият автомобилен пазар в Европа в абсолютни количества. С резултат между 30 и 40 бройки са още Дания, Австрия, Швейцария, Словения, Швеция, Великобритания, Франция, Исландия и Италия.

Показателят на България е 5 нови автомобила на 1000 души население, като зад нашата страна са само Украйна и Молдова - по 2 на 1000. Непосредствено пред България е Беларус с 6 и Румъния с 8 нови коли на 1000 човека.

Снимки: АВТОСТАТ

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    #14 и #16 почти напълно отговарят на въпроса "Защо България е на дъното..." тук явно сме по-умни от останалата част от Европа ;)
  • #16
    RD ( преди 4 години )
    След четири нови коли за по 30-40к си взех втора ръка за 80к и съм изключително доволен. Не бих я сменил никога за две нови.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Я ми покажи една кола дори на 5 не на 3 която да е на 50% от цената нова. Защото аз гледам 5 годишни на 60-70%. И не ми говори за нов внос. В момента служебни много базови коли С сегмент стрували нови 25-30к лв на 5 години и 80-90к км гонят 17-18к. Искаш ли екстри или по-интересен двигател забрави да слезеш под 20к. За кола струвала 35 нова.
  • #14
    2050 ( преди 4 години )
    Получам не лоша заплата за българските стандарти, но нова кола не бих купил защото:1. При 15 хил. км, които въртя на година всяка кола до 10 години ще ми върши работа. 2. 35-40 хил лв накуп за нещо, което след 3 години ще загубило 50% стойност не ми се струва добра сделка. 3. Лизинг не бих взел.4. Пътищата са ни ужасно зле, дори магистралите.5. Горивата също са зле. 6. Скромният ми опит с фирмените сервизи не е особено положителен. А по гаранция си обвързан с тях. Въпрос на изб ...
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    В момента единственият ти шанс за читав употребяван автомобил, над 6-7 години или да е нещо по-интересно, е да си го внесеш сам от Германия, Холандия и т.н. Но като теглиш чертата, не излиза много евтино и си е доста разправия. Един колега сега търси кола за около 5к и малко огледи му продължиха повече от 10 мин преди да си тръгне. Преди няколко месеца и BGCarsUnited в тубата си търси кола за до 10к и повечето коли дори не ги запали. Вярно че той имаше малко по-големи претенции, но все пак.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    българина е по далаверата... нова кола според него си е чисто.. набутване. Има и бедни българи, но има хиляди които могат да си позволят нова кола - не лукс разбира се - но не го правят. Защо е друга тема, част от която споменах по-горе.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 вече не са - оправиха ги .. чети
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    При новите коли каското първата година е колкото колата нова после всяка година пада с по 10%. Та ако сега си платил 4к за 3 годишна, нова е щяла да бъде около 5500 грубо. Гледайки моето каско заключавам че колата ти нова ще е била към 100к. Искаш скъп и лъскав автомобил ама и да е евтин. Ами не може, като си имаш брада трябва да си имаш и гребенче.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Купих си 3 годишна кола преди 1 година основно защото данъците и застраховките са космически на новите коли. За миналата година 5000лв са данък и каско, след 5тата година рязко спадат. Ако беше нова колата сигурно над 10 хил щяха да са
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Предпочитам да карам сузуки суифт, тойота ярис, но да е ново.А не някоя 6 годишна "нов внос" с изхабени амортисьори.
fallback
Последни