Италианският производител на суперавтомобили Ferrari публикува отчет за дейността си през миналата година, от който става ясно, че по целия свят е продала 10 311 коли, или с 9,5% повече в сравнение с 2018 г. Това е първият път в историята на марката, когато годишните продажби преминават границата от 10 000 продадени автомобила. Чистата печалба на Ferrari пък е 3,766 млрд. евро.
Най-добре компанията от Маранело се е представила на пазарите в Европа, Африка и Близкия Изток, като в тези региони тя е продала 4985 автомобила в тези региони. 2900 бройки са били реализирани в Северна и Южна Америка, 836 в Китай, Хонконг и Тайван, а още 1500 в останалите страни от Азиатско-Тихоокеанския регион.
През 2019 г. компанията пусна пет нови модела на пазара наведнъж, а през настоящата година планира драстично да намали броя на своите премиери. Очевидно Ferrari активно работи върху първия си кросоувър, който трябва да се появи през 2021 г. и да осигури на марката още по-голям ръст в продажбите. След 2022 г. гамата пък ще бъде попълнена с нов флагмански модел, за който още нищо не се знае.
Снимки: Motor