В Лос Анджелис се състоя премиерата на новия Cadillac Escalade. Всъдеходът е сериозно променен, като е сменил платформата и на размери вече е еднакъв с дебютиралите по-рано Chevrolet Suburban и GMC Yukon. Това гарантира повече място за пасажерите на третия ред седалки, както и повече място за багаж.
На външен вид новия Cadillac Escalade може да бъде отличен от предшественика си по преработената решетка на радиатора, новата главна оптика, а също така и по формата на задните светлини и новите 22-цолови джанти.
Голяма изненада обаче е в салона, където е поставен 38-инчов дисплей. От Cadillac твърдят, че това е най-големият екран в автомобилната индустрия, но всъщност става дума за 3 дисплея. Отляво на волана има 7,2-инчов, който е предназначен за водача, като на него излизат данните за пътуването. Зад кормилото е поставен 14,2-инчов приборен панел, а вляво се намира 16,9-инчов екран на мултимедийната система и климатика.
И трите монитора използват OLED-технология с удвоена плътност на пикселите, като от Cadillac твърдят, че те са с възможно най-ясна картина. Предвидени са още 2 монитора с диагонал 12,6 инча за пътниците на втория ред седалки, които се предлагат като опция. Тези пред водача обаче са включени в базовото оборудване на всъдехода.
Освен това, се предлага и модернизирана навигационна система с технология да допълнена реалност, подобна на тази на някои модели Mercedes-Benz. Специални камеры предаван на екрана картина от улиците в реално време.
Друга ново за Escalade e системата Super Cruise, с чиято помощ водачът може да управлява автомобила без ръце на някои скоростни магистрали. Автомобилът е получи и модерна аудиосистема с 36 колони (преди предишното поколение на модела те бяха "само" 19). Акустичната система може да регулира нивото на звука, благодарение на вградени в седалките микрофони, а освен това е закачена към навигацията.
Задвижването на Cadillac Escalade, моделна година 2021, става с 6,2-литров V8 на GM, развиващ мощност от 420 к.с. Дизеловата версия получава 3,0-литров редови Duramax с 280 к.с. Максималният въртящ момент е идентичен и при двата мотора - 623 Нм, като те се предават с 10-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижването е задно, а като опция се предлага система 4х4.
Промени има и по окачването, което отзад вече е независимо. За Escalade традиционно се предлага адаптивна схема Magnetic Ride Control, но със смяната на поколенията вече е достъпно (като опция) и пневматично окачване с адаптивни амортисьори, които могат да променят пътния просвет - както автоматично, така и по желание на водача. Освен това има възможност за блокировка на задния диференциал с електронно управление.
Още снимки - вижте в галерията.
Продажбите на всъдехода стартират през лятото, а от компанията обещават съвсем скоро да публикуват и цените.
Снимки: Motor1, General Motors